Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: بیش از ۷۰درصد فعالان رشته فرش دستباف کشور را جامعه زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در این مراسم با اشاره به اینکه بسیار قابل توجه است که نیمی از بافندگان فرش دستباف استان از بیمه شدگان بیمه تأمین اجتماعی هستند اظهار داشت: مازندران حدود ۴۵هزار بافنده دارنده کارت قالیبافی بوده که از این تعداد ۲۵هزار نفر، بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در کشور، به غیر از فرش، کالایی نیست که به تنهایی بتواند هنر و اشتغال را با هم بهمراه داشته باشد.

وی بیان داشت: ایران بزرگترین کشور صادر کننده فرش دستباف می باشد که ۸۰درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شود.

دستپاک با اشاره به اینکه طرح و نقش فرش های دستباف از فرهنگ و سنت ایرانی برخاسته است و به همین لحاظ، در میان جان و روح مردم جای می‌گیرد و به آنان طراوت و شادابی می بخشد خاطرنشان کرد: ۲۹منطقه کشور در بحث فرش دستباف، ثبت جهانی شدند که یکی از این مناطق، منطقه کلاردشت مازندران است.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و مرکز ملی فرش ایران مقرر شد نسبت به آموزش اصولی فرشبافان مازندران اقدامات لازم انجام گیرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در رابطه با توسعه خوشه های فرش دستباف داریم تا بتوانیم گام‌های مؤثری در حوزه توسعه این صنعت برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این مراسم گفت: بحث خوشه های صنعتی در استان از قدمت ۱۵ساله برخوردار است.

موسوی بیان داشت: بیش از ۳۸خوشه در استان شناسایی شده و یکی از اولویت های امر توسعه در خوشه ها، خوشه صنعتی فرش دستباف است.

وی با اشاره به شناسنامه دار بودن 3 هزار بافنده در خوشه فرش دستباف اظهار داشت: شبکه خرید مشترک در خوشه صنعتی فرش دستباف شکل گرفته و بحث صادرات، اقدام بعدی در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران تصریح کرد: فرش یکی از ضرورتهای اقتصاد استان و کشور است و یکی از ابزارهایی که می تواند به برطرف شدن مشکلات فرش کمک کند خوشه صنعتی فرش دستباف است.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جامعه زنان صنایع کوچک صنعت فرش 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی ظهر دوشنبه در ویژه برنامه رادیویی با موضوع انتخابات در شبکه طبرستان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در دور اول انتخابات اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فقره پرونده در دوره مرحله اول انتخابات در استان تشکیل شد و بیشتر مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

وی با اظهار اینکه همچنین گزارش‌هایی را مبنی بر دخالت برخی افراد اعلام شده بود، گفت: با این حال سعی کردیم با بهره گیری از ظرفیت دستگاه قضائی، تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی شرکت پرشور در انتخابات را مساله مهمی برشمرد وگفت: برای در دور دوم انتخابات شعبات و قاضی کشیک به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا از آرای مردم صیانت شود و آنچه توقع است که امانت دار مردم باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در انتخابات پیروز واقعی مردم هستند و در مرحله اول در حوزه انتخابیه قائمشهر، مشارکت مردم بیش از ۴۱ درصد بوده است،

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید فضا را برای برپایی و مشارکت در انتخابات فراهم کنند، گفت: حفظ نظام از همه موضوعات برای ما اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6098141

دیگر خبرها

  • دختران سرمایه بزرگ کشور هستند/ منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی