Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اولین دوره پیچینگ در ایران به منظور ارائه ایده‌های جدید در حوزه انیمیشن برگزار می‌شود و ۱۵ تیم به مرحله نهایی راه یافته اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدامیرآقایی، دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اولین دوره رویداد رویازی (پیچینگ انیمیشن ایران) گفت: این رویداد با هدف شفاف سازی اقتصاد انیمیشن، کمک به تولید و تامین محتوای داخلی، شتاب دهی به شرکت‌های خلاق، شبکه سازی متخصصان و مربیان و بازارسنجی محصولات همزمان با دو سالانه بین المللی پویانمایی ایران در اسفند ۹۷ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پیچینگ همان جلسه پیچ یا ارائه ایده است، گفت: پیچینگ انیمیشن شیوه‌ای دقیق برای ارایه طرح یک محصول انیمیشنی است که به صورت شفاهی و گاهی تصویری به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام می‌شود.

آقایی ادامه داد: پیچ می‌تواند در مراحل مختلف تولید از قبیل: نگارش سیناپس، طراحی کاراکتر، استوری ریل و ... جهت جذب سرمایه انجام شود.

دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال ادامه داد: ارائه دهندگان در جلسه ارایه ایده بسته‌ای تولیدی فراهم می‌کنند که شامل اطلاعات پایه مانند خلاصه طرح و بودجه پیشنهادی تولید هم می‌شود و این ایده‌ها در اختیار سرمایه گذاران ریسک پذیر و بالقوه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیچینگ رویازی شرایط خوبی را برای تولیدکنندگان خلاق انیمیشن که همواره با ایده هایشان زندگی می‌کنند، ایجاد می‌کند تصریح کرد: این افراد برای ساخت رویاهایشان به دنبال سرمایه گذار هستند و از طرفی این پیچینگ فرصتی است تا سرمایه گذاران و سفارش دهندگان در محیطی حرفه‌ای و شفاف ایده‌های خوب و ایده پردازان خلاق را شناسایی کنند.

آقایی ادامه داد: رویازی جایی است که می‌تواند ایده و سرمایه را به یکدیگر پیوند دهد و تولید رویا‌ها کلید بخورد.

دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال با اشاره به اینکه فرایند اجرای رویازی از تیرماه آغاز شد، گفت: ثبت نام از تولیدکنندگان متقاضی حضور در رویازی از تیرماه امسال آغاز شد و پس از بررسی‌های فنی مختلف در تاریخ ۲۵ و ۲۶ دی ماه کارگاه‌های آموزشی رویازی در حوزه هنری با حضور تمام ثبت نام کنندگان در این رویداد برگزار شد.

وی در خصوص این کارگاه‌ها اظهار کرد: این کارگاه‌ها با حضور اساتید داخلی و خارجی و با هدف معرفی پیچینگ و اهمیت و جایگاه آن در توسعه و بهبود اقتصاد هنر صنعت- انیمیشن در ایران و عرصه بین المللی برگزار شد.

آقایی ادامه داد: پس از تکمیل نهایی اطلاعات درخواستی از تولیدکنندگان، شرکت کننده در وب سایت رویازی، طرح‌ها و ایده‌های دریافت شده با حضور اساتید دوره منتورشیپه پیچینگ رویازی از نظر کمی بررسی و طرح‌های برگزیده برای شرکت در دوره منتورشیپه پیچینگ رویازی اعلام شدند.

وی در خصوص دوره منتورشیپه پیچینگ این رویداد اظهار کرد: طی دو هفته در مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری دوره‌های منتورشیپه برگزار شد و اساتید حاضر به شرکت کنندگان منتخب لحظه صحیح و استاندارد ارایه پیچ و آماده سازی پرونده هر اثر را آموزش دادند.

دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال بیان کرد: آخرین مرحله پیش پیچینگ رویازی با حضور اساتید و مهمانانی از بخش‌های مختلف موثر بر محصولات انیمیشن مانند نوشت افزار، اسباب بازی، ناشران برخط و صندوق‌های مالی برگزار شد و ۱۵ تیم منتخب معرفی شدند.

گفتنی است، اولین رویداد رویازی از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ماه در تهران با حضور بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

به گزارش قدس آنلاین،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی