Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@03:19:12 GMT

درخشش یزدی‌ها در مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۳۸۰۸

درخشش یزدی‌ها در مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دادگستری، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار کرد: کاروان متسابقان قرآن کریم متشکل از کارکنان و خانواده‌های آنان با حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضاییه به صورت مشترک همراه با استان گیلان به مقام اول از حیث کسب بیشترین مقام کشوری دست یافت.
عرشیان افزود: کاروان استان یزد متشکل از 12 نفر در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال بر اساس کسب رتبه‌های برتر مقدمات کشوری به مرحله سراسری رسیدند که استان یزد با کسب 7 رتبه از جدول مقام‌های اعلامی هیئت داوران، از حیث امتیاز همراه با استان خراسان رضوی به صورت مشترک به رتبه سوم کشور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کار مستمر در معاونت فرهنگی دادگستری در جهت ارتقاء سطح قراء، حفاظ و کلیه رشته‌ها در دو بخش کارکنان و خانواده آنان گفت: با بهره‌گیری از اساتید قرآنی مجرب استان و برگزاری جلسات مستمر، تلاش وافری صورت گرفت تا حضور متسابقان استان در مسابقات کشوری از سطح کیفی بسیارخوبی بهره‌مند باشند.
عرشیان شیوه برگزاری و ایجاد فضای رقابت بین خانوده‌ها در امور قرآنی و مذهبی در قوه قضاییه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با شیوه جدید مسابقات قرآن و امکان حضور خانوده کارکنان و همچنین تجمیع دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در کنار هم فعالیت‌های قرآنی از جهت کمی و کیفی روند رو به رشد بسیار خوبی داشته و امید است با تلاش و فعالیت‌های بیش از پیش، سال آینده نیز با ارتقاء در تمام رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و حفظ موضوعی، تعداد شرکت کنندگان به ویژه فرزندان، بیشتر از امسال، حضور داشته باشند.
وی با اشاره به شرایط و آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی در جامعه، تمسک به قرآن و معارف آن را ضروری دانست و بیان کرد: قرآن به عنوان یک کتاب انسان ساز، دستورالعمل مهندسی جامعه سالم و فرهیخته و مسئولیت پذیر محسوب می‌شود و باید تمام مردم و به ویژه مسئولان و رؤسا و کارکنان که سکان دار مدیریت و تدبیر در جامعه هستند، به قرآن پناه ببرند و از هدایت‌ها و راهنمایی‌های آن که قطعاً بهترین راهبرد در گذر از انحرافات و سقوط ار مهلکه‌هاست، بهره مند شوند.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد ابراز کرد: باید بر این باور بود که حیات طیبه و سعادت دنیا و آخرت، در پناه بردن به قرآن و عمل کردن به دستورات این کتاب آسمانی است.
وی گفت: گرفتاری‌های امروز جامعه به ویژه درد و رنج برخی و نامهربانی عده‌ای در ایجاد فشار اقتصادی به مردم، به علت دوری از قران و عمل به تعالیم آن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسؤل برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گرماب گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرامیداشت شهدای شهر گرماب در گود پهلوان شورورزی این شهر آغاز شد. 


علی گرمابی افزود: در این مسابقات ۲۱۵ چوخه کار از چهار استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان در پنج وزن و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با يکديگر رقابت می کنند.


وی ادامه داد: به نفر اول هر وزن یک عدد قوچ، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم شش میلیون تومان هدیه نقدی اهدا خواهد شد.


گرمابی گفت: با مساعدت اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی قرار است این مسابقات از حدود ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه های سراسری پخش شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران