Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ارتباطات و بین الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی گفت: حوزه و دانشگاه باید برای پیشرفت و تعالی جامعه گام‌های عملی بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت‌الاسلام محسن قمی صبح امروز در یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی که با حضور مسئولین، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت افزایی در دانشگاه‌ها باید به عنوان خط مشی اصلی مسئولین این محیط‌ها مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا در زمان خود به عنوان سردمداران بصیرت در جامعه بودند که امروز دانشجویان و جوانان باید رهرو آن‌ها باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: دانشگاه باید به عنوان مرکز تجمع جماعت بابصیرت باشد و در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد تا به این ترتیب زمینه برای ارتقای سطح بینش و آگاهی اجتماعی فراهم شود.

وی ابراز داشت: تقدیم ۱۰۰ شهید دانشجو در آذربایجان‌ غربی نشانه اوج علاقه جوانان این مرز و بوم به نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب است که باید مسئولین در همین راستا شرایط برای ارتقای فکری و روحی جوانان هموار کنند.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: امروز تولید دانش هسته‌ای، تهیه و تدوین مقالات برجسته علمی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی و نیز ارتقای سطح علمی در دانشگاه‌ها همان ادامه راه شهدایی است که در اوایل انقلاب به میدان مبارزه گام نهادند و زمینه را برای پیشرفت‌های امروز مهیا ساختند.

وی، همچنین تاکید کرد: دانشگاه و حوزه به عنوان بال‌های بصیرت در جامعه هستند که باید در راستای رشد و تعالی جامعه کوشا باشند و به همین منظور نیازمند همکاری و مشارکت این ۲ محیط برای تقویت و بهبود روابط و تاثیرگذاری بیشتر بر اقشار مختلف هستیم.

معاون ارتباطات و بین الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی، وجود مشکلات در جامعه را ملموس برشمرد و گفت: با وجود تمام مشکلات در حوزه اقتصادی و فرهنگی شاهد هستیم که مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و به عنوان پیشگامان دفاع از اهداف والای این انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

وی، شکست آمریکا و غرب در طرح‌ریزی‌های مختلف به منظور تخریب ایران اسلامی را امری الهی دانست و خاطرنشان کرد: وجد خطرات مختلف نظیر فقر، بیکاری و تبعیض نژادی در کشورهایی نظیر آمریکا نشان می‌دهد که ایستادگی آن‌ها در برابر ایارن اقدامی شکست خورده بوده و در این حوزه خود را مبتلا به کاستی و مشکلات کرده‌اند.

حجت‌الاسلام قمی، ابراز داشت: هزینه‌های سنگین آمریکا در کشور عراق و سوریه که برای مقابله اساسی با انقلاب اسلامی انجام داد در نهایت به شکست تمام این طرح‌ها انجامید چراکه حضور مدافعان حرم در این صحنه باعث شد تا هیچ دشمنی توان مقابله با آرمان‌های نظام اسلامی را نداشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: دانشجویان و طلابی که در آینده باید سکان‌دار هدایت و مدیریت جامعه باشند می‌توانند خود را به سوی آموزش‌های الهی و علمی کشانده و زمینه را برای بهبود وضعیت جامعه فراهم سازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: بعد از رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنگ غزه و حمایت مالی از اسرائیل، رئیس دانشگاه شیراز از مصوبه مدیریت این دانشگاه برای بورسیه کردن دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: «دانشجویان و حتی اساتیدی که اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازند و گمان می‌کنم سایر دانشگاه‌های شیراز و استان فارس هم این آمادگی را داشته باشند.»

اظهار نظری که بیشتر به نظر می‌رسد یک شوی تبلیغاتی است تا یک واقعیت که دانشگاه شیراز بتواند آن را محقق کند. برای راستی آزمایی بهتر است رئیس دانشگاه شیراز را با واقعیت‌های پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه آنهایی که سابقه تحصیل در اروپا و آمریکا را دارند روبرو کنیم.

اول: دانشجویان مقطع دکترا در آمریکا حدود دو هزار دلار و در اروپا نزدیک به دو هزار پانصد یا 3 هزار یورو حقوق می‌گیرند و با این پول می‌توانند در بسیاری از شهرهای آمریکا یک خانه اجاره کنند و حتی یک ماشین بخرند. آیا امکان دارد با حقوقی که به آنها می‌دهید، این شرایط را برای‌شان فراهم کنید؟ آنها می‌توانند با حقوقی که به آنها می‌دهید برای خودشان یک زندگی معمولی داشته باشند؟

دوم: دانشجویان لیسانس که احتیاج به حمایت مالی خانواده دارند، احتیاج به یک سیستم بانکی برای انتقال پول از کشور خود به ایران هستند. آیا امکان این انتقال وجود دارد؟ به طور مثال یک دانشجویی که خانواده او در لندن یا پاریس زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند ماهیانه، هزینه تحصیل را پرداخت کنند؟ به این نکته توجه کنید که هیچ کارت بانکی یا کردیت کارت خارجی در ایران، کار نمی‌کند و بانک‌های خارجی در ایران شعبه ندارد.

سوم: همین دانشجویان در آمریکا از اینترنت پرسرعت بدون فیلتر استفاده می‌کنند. اصلا برای آنها تعریف نشده است که شبکه‌های اجتماعی فیلتر باشد یا رسیدن به سایت‌های علمی احتیاج به فیلتر شکن داشته باشد. آنها اگر بخواهند با خانواده خود صحبت کنند، باید «بله» را نصب کنند؟

چهارم: در مورد حجاب به دانشجویان چه می‌گویید؟ بسیاری از دانشجویان مسلمان ساکن آمریکا از کشورهایی مثل پاکستان، مصر و یا دیگر کشورهای غیر مسلمان، حجاب ندارند. آیا آنها وقتی به دانشگاه ایران می‌آیند، باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند؟

پنجم: این دانشجویان یاد گرفته‌اند که به مسائل مختلف صنفی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کنند؟ شما می‌توانید به آنها اجازه بدهید به مسائل مختلف در دانشگاه اعتراض کنند؟

ششم: برخی از دانشجویان معترض، گرایش‌های جنسی مختلف دارند. بعضی از آنها با پرچم‌های هم جنس گرایانه در کنار پرچم فلسطین، به اسرائیل اعتراض می‌کنند؟ با آنها چه رفتاری خواهید داشت؟

حالا از شب زنده‌داری‌ها و خوردن نوشیدنی‌های مختلف توسط همین دانشجویان در آخر هفته بگذریم.

اگر رئیس دانشگاه شیراز این سوال‌ها را پاسخ داد، می‌توانیم ببینیم که می‌توانیم دانشجویان ساکن آمریکا و اروپا را پذیرش کنیم یا نه؟

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ممنوعیت استفاده از واژه اسرائیل در رسانه‌های عراق
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا