Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:15:23 GMT

فرهنگ فاطمی ناجی مشکلات خانواده‌ها است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۵۴۳۶

فرهنگ فاطمی ناجی مشکلات خانواده‌ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در همایش سفیران حجاب که با حضور دانشجویان محجّبه و خانواده‌های آنها ظهر امروز در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امروز به فرهنگ فاطمی و سبک زندگی حضرت علی (ع) نیاز داریم و حضرت زهرا(س) که در ولایت‌مداری، دفاع از حق، همسرداری و تربیت فرزند برای همه الگو است و باید جوانان و خانواده‌ها آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرن بیست و یکم قرن انفجار فرهنگی است و اگر قرن‌های گذشته به صنعت، اقتصاد و مسائل نظامی توجه شده است حالا عصر فرهنگی، گفتگوی فرهنگی و یا جنگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: در میان همه نظام‌ها و کشورها این نظام جمهوری اسلامی ایران است که پرچمدار انسانیت است و انسان را از خدا جدا نمی‌کند و وعده‌ی الهی هم همین است که آینده متعلق به این فرهنگ و این دانشجویان باحجاب و خانواده‌های آنها است.

رسولی خانه‌ی حضرت علی (ع) را بزرگترین دانشگاه دنیا معرفی کرد و گفت: دانشگاهی که برای تمام انسانها درس‌های اساسی بشریت را دارد.

وی افزود: با گذر زمان، ابزار و فن‌آوری‌ها تغییر می‌کنند ولی اصول انسانی تغییرناپذیر هستند و در دانشگاه حضرت علی (ع) درس کرامت‌های انسانی و اصول انسانی تدریس شده است که همه‌ی بشریت در طول تاریخ به آن نیاز دارند.

رسولی تاکید کرد: خانه حضرت علی (ع) دانشگاه الهی است که الهام بخش است و می‌تواند الگویی در راه و مسیر زندگی فردی و اجتماعی ما باشد و آموزه‌هایی که می‌تواند ما را در تلاطم تمام مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نجات بدهد.

وی به این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد که باید دانشگاه را مجری وحی الهی بسازیم و اظهار کرد که نقش استاد در دانشگاه همانند نقش انبیاء است و در جامعه و دانشگاه علم باید همراه با ایمان باشد تا از نفوذ استعمارگران جلوگیری کند.

203 / 167 واحد اردبیل اسحاق رسولی فرهنگ فاطمی ناجی مشکلات خانواده‌ها همایش سفیران حجاب دانشجویان محجّبه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است