Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:25:06 GMT

سی ان ان: ترزا می 30 روز با برگزیت سخت فاصله دارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۵۴۷۲

سی ان ان: ترزا می 30 روز با برگزیت سخت فاصله دارد

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا از 'شرم الشیخ' مصر گزارش داد: ترزا می نخست وزیر بریتانیا بار دیگر رای گیری در باره طرح برگزیت خود در مجلس را به تعویق انداخت و اکنون وی تنها 30روز با خروج سخت از اتحادیه اروپا فاصله دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرنگار این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد: می روز گذشته (یکشنبه) با دونالد توسک رئیس شورای اروپا ملاقات کرد و قرار است تا ساعاتی دیگر با 'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیک رابرتسون افزود:نخست وزیر انگلیس با مشکلاتی بر سر برگزیت با طرف های اروپایی مواجه است و تاریخ خروج این کشور از اتحادیه اروپا 29 ماه مارس است که از هم اکنون فرصتی 30روزه برای حصول توافق باقی مانده و درصورتی که در این مدت وی نتواند به توافقی بر سر این موضع دست یابد، انگلیس با خروج سختی از این اتحادیه مواجه است.
خبرنگار سی ان ان گفت: این در حالی است که ترزا می با احتمال خروج سه وزیر از کابینه خود نیز مواجه است .
سی ان ان گزارش داد: طبق برآورد صندوق بین المللی پول، درصورتی که توافقی بین طرف های اروپایی وانگلیس به عمل نیاید، انگلیس با گستره ای از مشکلات از تجارت تا حمل و نقل و اقتصاد و موارد مالی مواجه خواهد بود.
این شبکه خبری افزود:صندوق بین المللی پول برآورد کرده درصورت خروج بدون توافق انگلیس ازاتحادیه در مورخ 29 ماه مارس، تولید ناخالص داخلی این کشور بین پنج تا هشت درصد کاهش خواهد یافت.
سی ان ان ادامه داد:صندوق بین المللی پول گزارش می دهد که انگلیس با تورم بالا، سرمایه گذاری ضعیف مستقیم خارجی،تاثیر منفی بر صنعت گردشگری ومحدودیت کار اتباع انگلیسی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.
سی ان ان افزود:درهمین حال انگلیس با افزایش تعرفه های خارجی، افزایش بهای کالا، طولانی شدن انتقال کالا و با کمبود غذا و دارو روبرو خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری انگلیسی'سان'(The Sun) دراین باره گزارش داد:دونالد توسک در جریان نشست مشترک سران اتحادیه عرب و اروپا در شرم الشیخ گفته که برگزیت بدون توافق برای همه گران خواهدبود، اما بیش از آن برای لندن گران تمام خواهد شد.
درهمه پرسی 23 ژوئن 2016 برابر با سوم تیرماه 1395در انگلیس برسر ماندن و یاخروج از اتحادیه اروپا(برگزیت)نزدیک به 52درصد شهروندان انگلیسی به خروج از آن رای دادند، نتیجه این همه پرسی به استعفای دیوید کامرون نخست وزیر وقت این کشور شد.
به دنبال نتیجه این همه پرسی، اتحادیه اروپا 'ماده 50' پیمان اتحادیه اروپا در باره خروج از این اتحادیه را به اجرا گذاشت، مهلت خروج انگلیس به موجب اجرای این ماده نیمه شب 30 مارس 2019 به وقت بروکسل برابر با 23:00 شب 29 ماه مارس به وقت انگلیس خواهد بود.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برگزيت انگليس شرم الشيخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران