Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان از برگزاری اولین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروز 98 در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات پایگاه شمالغرب جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; در دومین روز از برگزاری دوره بازآموزی نجاتگران شرکت کننده در طرح امداد ونجات نوروزی 97-98 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از نحوه برگزاری دوره بازدید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان درحاشیه بازدید گفت: پاسخگویی مطلوب و موثر در حوادث و سوانح در گرو تربیت نیروی انسانی توانمند  و آموزش دیده  می باشد که با برنامه ریزی و ابلاغ به شعب سراسر استان این مهم در دستور کار جمعیت قرار دارد .

وی به مسئولیت پذیری امدادگران و نجاتگران، اطاعت از مافوق در جمعیت و حفظ جان خود در ماموریت ها تاکید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این جمع صمیمی به  رعایت نظم و انظباط، آراستگی رعایت اخلاق و ادب درهمه جا بخصوص هنگام پوشیدن لباس مقدس امدادی اشاره کردو گفت : اگر امروز هلال احمر درمیان مردم جایگاهی دارد، به دلیل فداکاری ها و تلاش های بانه روزی امدادگران و اعضای داوطلب جمعیت است.

وی افزود: از امدادگران و نجات‌گران به طور ویژه می‌خواهیم تا نسبت به رعایت نظم و انضباط فردی و گروهی در محیط کار و عملیات توجه داشته باشند.

مدیرعامل  جمعیت هلال احمر استان زنجان به مقوله مستندسازی و اهمیت بالای آن در اطلاع‌رسانی اشاره و تصریح کرد: نجات‌گران باید به ثبت حقایق وتبادل تجربیات عملیاتی توجه داشته باشند و در هر فرصتی در هنگام عملیات نسبت به ثبت تصاویر اقدام کنند تا بتوان از طریق آن به پویایی بیشتر جمعیت هلال احمر کمک کرد.

در ادامه بازدید غفورآقاجانلو اظهار کرد: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و شروع مسافرت‌های نوروزی، اولین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با حضور 280نفر از نجاتگران استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی به مدت 12 روز برگزار می‌شود، افزود: این دوره بازآموزی در 4 دوره، سه دوره ویژه برادران و یک دوره ویژه خواهران  از 28 بهمن لغایت دهم اسفند و با حضور 280 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان برگزار خواهد شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در روز اول این دوره، مباحثی از جمله آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، آشنایی با خودروی آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت صحنه، رهاسازی و تثبیت خودرو و در روز دوم تثبیت پزشکی، مدیریت راه هوایی، آتل بندی و CPR مرور خواهند شد.

آقاجانلوابراز کرد: هدف از برگزاری این دوره، افزایش آمادگی و بالا بردن توان عملیاتی نجاتگران و همچنین کاهش تلفات جاده ای و شتاب دهی در خدمت رسانی به حادثه دیدگان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد

عکس آرشیوی است.

به گزلرش «تابناک» به نقل از ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجید فتاح زاده با اعلام این خبر گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

دیگر خبرها

  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد