Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضعف سازمان تاکسیرانی بندرعباس در امر نظارت بر رانندگان تاکسی سبب افزایش بی ضابطه و خودسرانه نرخ کرایه های درون شهری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ افزایش قیمت بنزین، لوازم یدکی و قطعات خودرو و... از جمله فاکتورهایی هستند که هر ساله در اکثر استانها و شهرهای کشور سبب افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون و برون شهری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین نرخ مناسب کرایه های تاکسی منطبق بر واقعیت های جامعه از مهمترین عواملی است که مسئولان امور حمل و نقل شهری باید با دقت و ظرافت کافی به این مساله ورود کنند چرا که افزایش نامعقول و عدم نظارت  بر میزان رضایت یا نارضایتی مسافران و رانندگان تاثر می گذارد.

رانندگان تاکسی که با طلوع خورشید به امید کسب روزی حلال، خانه خود را ترک می کنند چشم امیدشان به دستان مسافرانی است که تا کرایه های آن ها دریافت و شب هنگام  با دستان پر به آغوش خانواده های خود باز گردند.

افزایش نرخ کرایه ها در شرایط تحریم و تورم موجود در کشور یکی از خواسته های بیشمار رانندگانی است که باید قطعات خودرو را به 2الی 3برابر قیمت های چندماه پیش خریداری نمایند.

در حالی  که سال 95 آخرین نرخ گذاری کرایه های درون شهری تاکسی های بندرعباس انجام شده بود اما برخی از رانندگان تاکسی  به بهانه نبودن پول خُرد، خودسرانه بیش از کرایه مصوب شده از مسافران دریافت می کردند متاسفاته سازمان حمل و نقل عمومی این هیج گونه نظارتی بر افزایش قیمت ها نداشت.

اعضای شورای شهر بنئرعباس پس از دوسال و اندی در آذرماه سال جاری با اعلام خبر افزایش 22درصدی نرخ کرایه ها موجبات خوشحالی رانندگان تاکسی را فراهم نمودند در حالی که هنوز این مصوبه در مراحل اجرا قرار نگرفته بود موجی از نارضایتی شهروندان بندرعباسی را به همراه داشت.

برخی از رانندگان با نقض قانون در حالی که هنوز دو روز از اعلام افزایش نرخ کرایه تاکسی ها نگذشته بود ، بصورت خودسرانه کرابه ها را 50الی 60درصد افزاش داده بودند و بدون توجه به رضایت و نارضایتی مسافران، کرایه ها را به مردم تحمیل و از آنان دریافت می کردند.

نکته جالب توجه اینجاست که از چهارراه برق تا میدان 17شهریور(شهربانی سابق)شاید به 500متر هم نمی رسد اما رانندگانی که در ایستگاه فلکه برق مقابل بانک سپه، مسافران را جا به جا می کنند مبلغ 500تومان اضافه بر نرخ مصوب دریافت می کنند.

افزایش خودسرانه نرخ کرایه ها توسط رانندگان تاکسی 

پس از تصویب نرخ کرایه های جدید، میزان پرداختی مسافران بیش از آنچه بود که اعضای شورای شهر بندرعباس در هشتاد و دومین جلسه امسال اعلام کرده بودند چرا که میزان پرداخت کرایه ها حاکی از افزایش 40درصدی بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به افزایش ۲۲درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌ شهری بندرعباس اظهار کرد : این افزایش نرخ در برخی از مسیرها با افزایش کمتر و در برخی دیگر نیز با افزایش بیشتری همراه است.

حال با گذشت بیش از دوماه از افزایش نرخ کرایه ها در بندرعباس همچنان شاهد قانون شکنی رانندگان تاکسی های درون شهری هستیم چرا که به حق قانونی خود راضی نیستند و میزان دریافتی از مسافران با نرخ مصوب شده تفاوت دارد.

احمدی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری اظهار کرد: این افزایش نرخ ها در برخی از مسیرهای کوتاه بسیار ناعادلانه است  چرا که برخی از رانندگان به بهانه نداشتن سکه های 100، 200 و 500تومانی مبالغ بیشتری از مسافران دریافت می کنند.

مسئولان حمل و نقل شهری هیچ گونه نظارتی ندارند

این شهروند بندرعباسی با اشاره به نرخنامه قبل از افزایش کرایه های گفت:  رانندگان تاکسی به دلیل مذکور مدت دوسال از مسافران مبالغ بیشتری دریافت می کردند حال در نرخنامه جدید باید این مورد در نظر گرفته می شد.

میرانی یکی از دانشجویان بندرعباسی با بیان اینکه رانندگان تاکسی قبل از تصویب نرخ جدید خودسرانه، کرایه ها را افزایش داده بودند، یادآور شد: در حالی که کرایه مسافران از چهارراه برق تا چهارراه نخل ناخدا 1800تومان بود اما روز بعد از انتشار خبر افزایش کرایه تاکسی، مبلغ 3000هزارتومان دریافت می شد.

این شهروند بندرعباسی با تاکید بر اینکه مسئولان حمل و نقل شهری بر رانندگان تاکسی نظارتی ندارند، تصریح  کرد: علیرغم اینکه  کرایه تاکسی از چهارراه برق تا رسالت در نرخنامه جدید 2000تومان است اما برخی از رانندگان تا خیابان سمدو و پل رسالت مبلغ 2500تومان دریافت می کنند.

وی افزود: نکته جالب تر این است که اگر برخی از مسافران پس از مسافت کوتاهی پیاده شوند رانندگان بدون توجه به  مسافت طی شده مبلغ 1500تومان به عنوان ورودی تاکسی دریافت می کنند.

از آنجایی که هر گونه افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی بیش از نرخ مصوب غیرقانونی است لذا می طلبد سازمان تاکسیرانی سریعتر به این مساله ورود پیدا کرده و از پیشروی تخلفات جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد