Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع خیرین مدرسه ساز و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اردبیل با اذعان به اینکه ۳۵ درصد مدارس کل کشور بافت‌های فرسوده و نیازمند بازسازی دارند، اظهار داشت: ۳۰ درصد از مدارس استان نیز نیازمند نوسازی است بطوریکه بیشتر مدارس سه شهرستان پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل دو نوبته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۳۹ کلاس درس خیر ساز در استان اردبیل احداث شده است، اظهار داشت: اگر چنین حرکتی در استان اتفاق نمی‌افتاد بدون شک منابع مالی دولت برای تامین فضا‌های آموزشی و پروشی مورد نیاز استان کافی نبود و آموزش و پرورش با بحران روبرو می‌شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تاثیر فرهنگی این حرکت در تمامی حوزه‌های جامعه، خاطر نشان ساخت: امروزه دستگاه‌های مختلف که خدمات عمومی ارائه می‌دهند بفکر افتاده اند تا از این سرمایه عظیم خیرین در فعالیت‌های خود بهره ببرند.

ناصری در ادامه با عنوان اینکه سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی و بودجه عمرانی کشور دو شاخص اصلی ارزیابی آموزش و پرورش در جهان است، اذعان داشت: میانگین سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۷ درصد و در کشور ۲ درصد است و نیز میانگین جهانی این سهم از بودجه عمرانی نیز ۲۵ درصد است، اما در کشور این رقم ۱۴.۵ درصد بوده و در بودجه ۹۸ افزایش تا ۱۸ درصد پیش بینی شده است، بنابراین با توجه به این آمار با ورود خیرین در این عرصه شکاف‌های موجود پر شده است.

وی با بیان اینکه الگوی ارتباطی بین آموزش و پرورش، نوسازی و تجیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان را می‌توان به کل کشور ارائه داد، گفت: با این همکاری و نیز با تدبیر اداره کل نوسازی امروز به جایی رسیده ایم که تمامی پروژه‌های نیمه تمام فعال و به نتیجه رسیده است بطوریکه تا مهرماه ۹۸، ۵ پروژه عظیم آموزشی و پرورشی دیگر به چرخه تعلیم و تربیت وارد خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از اجرای مراسم و جشنواره خیرین در تمامی مدارس خیر ساز استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: تجلیل از خیرین ترویج فرهنگ کمک به هم نوع است که باید در جامعه تسری پیدا کند.

ناصری همچنین از خیرین خواست تا بخشی از منابع کمکی خود به آموزش و پرورش را به سمت تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، هنرستان‌ها و هوشمند سازی مدارس سوق بدهند تا ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی رخ دهد.

انتهای پیام/ح

ارزش و جایگاه اقدام خیرین در حوزه تعلیم و تربیت ماندگار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۸۵۰ کلاس درس در استان بوشهر ساخته شد
  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول