Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب بیان داشت: شرایط سفره های آب زیرزمینی شهرستان جم اصلا خوب نیست و اگر در بخش های کشاورزی، صنعت و خانگی صرفه جویی نکنیم از ابتدای سال ۹۸ وارد بحران جدی خواهیم شد.

حسینی تاکید کرد: باید از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی، مجامع عمومی، شوراها، متنفذین و نخبگان جامعه برای آگاه سازی در حوزه آب بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در بخش اطلاع رسانی، اقدامات دستگاه های مسئول بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه اگر  دستگاه‌های مسئول در حوزه آبرسانی نیاز به حفر چاه یا کفشکنی دارند ،گفت: باید تا قبل از اتمام سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند تا در سال آتی با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: در بحث سنگ‌شکن‌ها، دستگاه‌های اجرایی فقط مجوز صادر کردند اما بر روند و میزان برداشت ها نظارتی نداشته اند. با صدور مجوزهای غیر اصولی، یک نفر را میلیاردر و هزاران نفر را دچار بحران‌های زیست محیطی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: قرار شد سنگ‌شکن‌ها به سمت واریز کوهی بروند تا بیش از این آسیب به بستر رودخانه‌ها وارد نشود اما تاکنون یک قدم در این زمینه برداشته نشده است.

رئیس شورای حفاظت آب شهرستان جم با بیان اینکه از اشتغال زایی استقبال می کنیم، افزود: نباید این اشتغال زایی به قیمت نابودی منابع شهرستان باشد. ادامه این وضعیت پذیرفتنی نیست و با قاطعیت برخورد می کنیم.

این مسئول اظهار داشت: حفظ حریم و بستر رودخانه ها ضروری است و دستگاه های اجرایی با همکاری شوراها و شهرداران و دهیاران، اجازه سوء استفاده و تجاوز به انفال را ندهند.

حسینی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید میان متخلفان سودجو و فرصت طلب با کشاورزی که از این طریق امرار معاش می کند تفاوت قائل شد. اگر فردی به قصد سودجویی در حال تخلف است باید با قاطعیت برخورد شود اما نمی توان به معیشت کشاورزان خرد شهرستان که زندگی را از این طریق اداره می کنند سخت گرفت.

فرماندار جم به بیان اینکه طبق اعلام آب منطقه‌ای استان بوشهر، خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز تا پایان سال ۹۸ با تامین اعتبار شرکت پالایش گاز فجر جم تکمیل می‌شود گفت: قرار شده بخشی از آب برنامه‌ریزی شده از طریق این خط به شرکت پالایش گاز فجر جم و  صنایع مستقر در بخش ریز منتقل و برداشت از سفره های زیر زمینی دشت ریز متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جذب اعتبارات، عملکرد مناسبی نداشته‌اند که قطعا در اختصاص اعتبارات در سال آینده برای این دستگاه ها، تجدید نظر می کنیم.

کد خبر 4552267

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شهرستان جم محمد حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر

دریافت 42 MB

فیلم: رضا رمضانی

کد خبر 6095401

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب