Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای شهر چندی است در کش و قوس برای انتخاب شهردار یزد مانده و با گزینه هایی که به نتیجه نرسیده دچار بحران تصمیم گیری شده است.

به گزارش ایلنا، بعد از عدم صدور حکم شهردار منتخب یزد توسط وزارت کشور و عدم پذیرش این پست از سوی شهردار منتخب به دلیل طولانی شدن روند بررسی و رسیدگی، شورای ‌شهر یزد در تکاپو برای انتخاب شهردار جدید و نشاندن بر کرسی شهرداری جهان شهر یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکاپو و تلاش شورای شهر یزد اما تا امروز به نتیجه نرسیده و بر اساس اختلافی که بین اعضای شورای شهر وجود دارد، به نظر می رسد شورا در تصمیم گیری در این زمینه دچار بحران جدی شده است به طوری‌که تاکنون به‌رغم پیگیری برای برگزاری جلسات فوق العاده برای انتخاب شهردار، هر بار به دلایلی این جلسات لغو شده و تشکیل نشده است.

اواسط هفته‌ گذشته روابط عمومی شورای ‌شهر یزد اعلام کرد جلسه فوق ‌العاده شورا برای انتخاب شهردار پنجشنبه دوم اسفند برگزار می‌شود. زمان جلسات عادی شورای‌شهر شنبه و چهارشنبه است اما صبح پنجشنبه گذشته، شورای‌شهر یزد ساعتی قبل از برگزاری جلسه در اطلاعیه‌ای خبر از لغو این جلسه داد و علت لغو آن را عدم حضور یکی از کاندیداها در استان و لزوم حضور هم‌زمان کاندیداهای تصدی شهردار برای ارائه برنامه به اعضای شورا دانست.

گرچه برگزاری جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار به هفته جاری موکول شد و قرار بود در روز شنبه چهارم اسفند برای انتخاب شهردار اقدام شود که حتی جلسه عادی شورای‌شهر هم تشکیل نشد و در یک اطلاعیه کوتاه، از عدم برگزاری جلسه سخن به میان آمد.

گرچه تا این لحظه هنوز خبری از زمان تشکیل جلسه برای انتخاب شهردار نیست اما برخی اعضای شورای شهر خبر از دست پر شورا و وجود چندین گزینه برای تصدی گری پست شهرداری می دهند.

سخنگوی شورای شهر یزد گفته که شهردار یزد طی دو سه روز آینده انتخاب می‌شود و از میان دو گزینه موجود خواهد بود.

محسن عباسی هرهفته با اشاره به اینکه گزینه های بسیاری برای شهرداری یزد مطرح بود اما شورا در مورد دو گزینه به قطعیت رسیده اظهار داشت: اعضای شورا طی دو سه روز آینده یکی از این دو کاندیدا را برای شهرداری یزد انتخاب می‌کنند.

وی یکی از گزینه‌های مطرح را سیدعلی مشتاقیون؛ سرپرست فعلی شهرداری یزد و دیگری علی زینی‌وند؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد دانست و بیان کرد: شورا تا این لحظه در مورد این دو گزینه به قطعیت رسیده اما متاسفانه شرایط به نحوی است که هر لحظه امکان تغییر و تحولات وجود دارد.

وی در مورد علت طولانی شدن روند انتخاب شهردار یزد گفت: بعد از استعفای مهدی جمالی‌نژاد و فعالیت وی در وزارت کشور، نخستین گزینه شورا برای شهرداری، سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون سابق استاندار یزد بود اما به دلایل مختلف شرایط برای حضور وی فراهم نشد.

سخنگوی شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: گزینه بعدی که شورا بر آن توافق کرد و در نهایت نیز با رای همه اعضا انتخاب انجام شد، مجتبی فرهمند بود که وی به سرعت به وزارت کشور معرفی شد اما در پی روند تحقیقات برخی دستگاه‌ها، وی مرتب فرا خوانده می‌شد و این فراخوان‌ها و پاسخگویی‌ها کار صدور حکم را به تعویق انداخت تا در نهایت شورا ناچار شد موضوع را به شورای حل اختلاف ببرد.

وی افزود: بعد از طی این روال طولانی، مجتبی فرهمند از ادامه روند کار انصراف داد که بعد از این اقدام شورا به سرعت سایر گزینه ها را مورد بررسی قرار داد و اکنون دو گزینه در معرض انتخاب شورا قرار خواهند گرفت.

عباسی هرهفته در مورد فضایی که در گروه‌های اجتماعی ایجاد شده است،‌ بیان کرد: همه گزینه‌هایی که در گروه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، مدنظر اعضای شورا بوده و هر کدام پیشنهادات خود را مطرح کرده اند اما در نهایت، گزینه‌هایی که در صحن علنی شورا به رای گذاشته می‌شوند، سیدعلی مشتاقیون و علی زینی‌وند هستند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد هم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شورا با توجه به سوابق علی زینی وند و نگاه اقتصادی که دارد روی این گزینه است و با توجه به ارتباطات خوب ملی که دارد می تواند حلقه مفقوده شهرداری در سرمایه گذاری و اقتصاد را تقویت کند.

ونوس عامری با بیان اینکه تصمیم شورا بر این است که زینی وند را به عنوان کاندیدای بخشی از اعضای شورا به شهرداری یزد معرفی کند ادامه داد: نظر برخی دیگر از اعضای شورای شهر که نامه اعتراضی در خصوص تعرفه عوارض به فرمانداری و هیات تطبیق نوشته بودند نیز بر این است که حتما باید گزینه شهرداری از بدنه شهرداری انتخاب شود که این موضوع رای گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه زینی‌وند پیشنهادات دیگری نیز دارد و از سوی وزارت کشور هم به او برای تصدی برخی پست ها پیشنهاد شده عنوان کرد: در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا وزیر کشور و مدیران ارشد بررسی کنند و فرصتی به یزد بدهند تا زینی وند را به عنوان شهردار معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد در پاسخ به این سوال که اگر این دو گزینه موجود هم به نتیجه نرسید و انتخاب نشد تکلیف شهرداری چه خواهد بود گفت: گزینه‌های مطلوب دیگری هم داریم که شورای شهر به آنها نیز نگاهی داشته اما هدف ما افرادی است که در مدیریت قوی باشند و استراتژی سرمایه گذاری و اقتصادی نیز داشته باشند.

وی از دیگر گزینه‌ها را جعفری ندوشن بر شمرد و بدون اشاره به جلسه بعدی شورا در خصوص انتخاب شهردار اظهار داشت: جدی ترین گزینه برای تصدی این پست سیدعلی مشتاقیون؛ سرپرست فعلی شهرداری یزد و علی زینی‌وند؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هستند.

مسئول روابط عمومی شورای شهر هم در این باره به ایلنا گفت: صحبتی از تشکیل جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار نیست و زمانی مشخص نشده است.

سهیل شریعتمداری اظهار داشت: چهارشنبه 8 اسفند روز برگزاری جلسات عادی شورا است که قرار شده موضوع انتخاب شهردار نیز مطرح شود اما اینکه فرصت طرح موضوع باشد یا نه هنوز مشخص نیست و شاید شورا مجبور به تشکیل جلسه فوق العاده در این زمینه باشد.

به نظر می‌رسد شورای شهر یزد در انتخاب شهردار به‌رغم اینکه گفته شده دست شورا پر است و گزینه‌های زیادی نیز دارد، دچار بحران تصمیم‌گیری شده و با لغو پی در پی جلسات به دنبال خرید وقت برای تصمیم گیری نهایی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جهان روابط عمومی شورای شهر وزیر کشور یزد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری