Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@11:45:22 GMT

خواص درمانی گوشت شترمرغ

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۷۰۷۳

گوشت شترمرغ نسبت به گوشت‌های دیگر جذب بالایی دارد، به طوری که ۹۰ درصد آن هضم می‌شود و پس از گوشت ماهی، رتبه دوم را دارد.به گزارش بلاغ،مرضیه شناور مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: شترمرغ با وجود اینکه در گروه پرندگان طبقه بندی می‌شود، گوشت آن جزو گوشت‌های قرمز محسوب می‌شود و نسبت به گوشت‌های قرمز، کم چرب‌تر و سالم‌تر و از لحاظ قابلیت هضم نسبت به گوشت‌های دیگر جذب بالایی دارد، به طوری که ۹۰ درصد آن هضم می‌شود و پس از گوشت ماهی، رتبه دوم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: گوشت شترمرغ در مقایسه با سایر گونه‌های حیوانی، محتوای چربی داخل ماهیچه‌ای اندکی دارد.



مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: میزان آب، پروتئین، چربی، خاکستر و کلاژن، بین ماهیچه‌های مختلف لاشه یک شترمرغ متفاوت است.رضیه شناور اضافه کرد: گوشت شترمرغ نسبت به سایر گوشت‌ها در هر ۱۰۰ گرم میزان کالری، چربی و اسیدهای چرب اشباع کمتر و میزان آهن بالاتری دارد.مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس بیان کرد: ۱۰۰ گرم گوشت شترمرغ به طور متوسط ۱۰۳ کیلوکالری انرژی دارد که در مقایسه با گوشت بوقلمون با ۱۱۶ کیلوکالری و گوشت گاو با ۱۲۱ کیلوکالری، کمتر است.وی افزود: میزان پروتئین در گوشت شترمرغ ۲۲ درصد است که سطح مطلوبی برای سطح پروتئین به شمار می‌رود.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: در مقایسه با سایر گونه‌های حیوانی، محتوای چربی داخل ماهیچه‌ای گوشت شترمرغ کم و به همین دلیل محتوای کلسترول آن کم است.شناور تصریح کرد: با توجه به میزان پایین کلسترول و چربی آن نسبت به سایر گوشت‌ها و همچنین بالا بودن میزان PUFA (چربی مفید آن) باعث بهبود سطح چربی خون به ویژه کاهش سطح LDL (چربی بد خون) می‌شود.وی افزود: گوشت شترمرغ دارای مقدار قابل توجهی آهن نسبت به سایر گوشت پرندگان و برخی گوشت‌های قرمز مانند گوشت گاو است.شناور تاکید کرد: گوشت شترمرغ به دلیل خواصی مانند دارا بودن میزان بالای ویتامین ب. ۱۲، ب. ۶ و آهن، برای زنان باردار و کم خونی مفید است؛ همچنین به دلیل پایین بودن میزان کلسترول آن نسبت به سایر گوشت ها، برای بیماران قلبی عروقی مفید است.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه گفت: میزان سدیم پایین نسبت به بیشتر گوشت ها، از دلایل توصیه گوشت شترمرغ برای افراد دچار پرفشاری خون است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شیربرنج + فیلم

شیر برنج یکی از غذاهای مقوی برای افراد وگن یا گیاهخواران است، این غذا طعم خاصی ندارد و عملاً برای هر ذائقه ای مناسب نیست اما تنها خوراکی است که برای گیاه خواران و کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند مفید واقع می شود. همچنین این ترکیب هیچ نوع چربی و کلسترولی ندارد و معمولاً منابع معدنی بدن با مصرف این ترکیب تامین می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • خواص درمانی رازیانه