Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دومین جشنواره ' تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله ' ۱۷ اثر تئاتر روی صحنه می‌رود، اظهار کرد: این تئاتر‌ها در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان بهمراه یک تئاتر مهمان در تالار هنر، سالن سوره، تماشاخانه ماه، خیابان آمادگاه مقابل هتل عباسی و میدان امام اصفهان (نقش جهان) مقابل عالی قاپو اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله را موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند، تصریح کرد: پس از سه روز اجرای تئاتر‌ها، این رویداد مهم روز جمعه دهم اسفند با معرفی برترین‌ها به پایان می‌رسد.   مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، موضوع اصلی جشنواره را اندیشه امام خمینی (ره) خواند و گفت: هدف ما استفاده از زبان تاثیرگذار تئاتر برای آشنایی نسل جوان انقلاب با اندیشه‌ها و سیره امام راحل است، زیرا زیرساخت همه بخش‌ها در جامعه، فرهنگ است.   حجت الاسلام کمساری، جشنواره روح الله را رویداد مردمی خواند و افزود: تلاش ما بر این بود که در جهت اقتصاد مقاومتی، جشنواره مذکور با کمترین هزینه‌ها و به دور از حواشی و اسراف برگزار شود هرچند به دلیل شرایط اقتصادی موجود با برخی محدودیت‌ها مواجه بودیم.   وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه دومین دوره جشنواره از سطح کیفی خوبی برخوردار و با موضوع رویداد، مرتبط بود درحالی که سال گذشته به دلیل اینکه نخستین دوره برگزار شد، برخی آثار رسیده چندان با محور‌های تعیین شده مرتبط نبود.   مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، تاکیدکرد: امام راحل جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل بودند و این موضوع را می‌توان در سخنان و رفتار ایشان دید.
در این نشست خبری محمد رضا رفیعی دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله نیزگفت: امسال ۱۰۲ اثر در بخش تئاتر و ۹۸ اثر در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه رسید که از بین آن‌ها ۸ اثر تئاتر در بخش صحنه‌ای، ۷ تئاتر در بخش خیابانی و یک تئاتر در بخش ویژه کودک و نوجوان به مرحله نهایی و اجرا رسید.   وی با بیان اینکه یک تئاتر مهمان نیز از ندامتگاه زنان اصفهان در طول جشنواره، اجرا می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بخش تئاتر جشنواره، استانی بود بیشتر آثار آن از استان اصفهان و چند اثر نیز از شهرستان خمین است.   دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله، آثار رسیده به بخش نمایشنامه نویسی را از استان‌های اصفهان، تهران، قم، البرز، خراسان رضوی و بوشهر عنوان و تصریح کرد: امسال آثار رسیده به جشنواره، اختصاصی‌تر و با موضوع و محور‌های آن مرتبط‌تر بود همچنین برخی آثار به صورت لوح فشرده (سی دی) به دبیرخانه رسید که در آمار، محاسبه نشد.
رفیعی تعداد آثار رسیده به نخستین دوره این جشنواره در سال گذشته را ۲۲۰ اثر اعلام کرد.   وی با بیان اینکه هر یک از تئاتر‌های صحنه ای، ۲ اجرا خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تئاتر‌های خیابانی نیز چهار اجرا دارند که یکی از آن‌ها در طول جشنواره و سه اجرای دیگر در طول سال آینده است.
همچنین هوشنگ جمشیدیان عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله گفت: سمت و سوی این رویداد به سمت تولید محتوا‌هایی است که سیره عملی امام راحل را منعکس کنند.   وی افزود: مشکل اساسی در تولید محتوا در تئاتر، نمایشنامه نویسی است و امیدواریم چنین رویداد‌هایی به تقویت و اعتلای این بخش کمک کند.
در پایان این نشست از پوستر دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله رونمایی شد.
وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری، وصیت نامه، ساده زیستی، اعتدال، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده، جوانان، شخصیت زن، استکبار ستیزی، قانون مداری، عقل گرایی، امید به آینده و مبارزه با تحجر وخرافات از جمله موضوع‌های این رویداد است.
دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله روز‌های هفتم تا دهم اسفند سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.   انتهای پیام/م
۱۷ تئاتر در جشنواره روح الله اصفهان روی صحنه می‌رود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب