Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۶ اسفندماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر کشور، اظهار کرد: یکی از موضوعات جلسه امروز گزارشی از شورای امنیت کشور در خصوص توسعه در شرق و غرب بود که وزارت کشور مسئولیت آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کلانی از سیاست‌های وزارت کشور در خصوص امنیت مرزها مطرح شد، بیان کرد: مشخصا در خصوص ناامنی های شرق کشور گزارش‌هایی مطرح شد و در موضوع بودجه مرزی نیز مباحثی شکل گرفت.

وی افزود: رحمانی فضلی گفت، در مراتب قبلی نوعی ناهماهنگی احساس می‌شد، اکنون نیز ممکن است ناهماهنگی شکل گرفته باشد، اما چیزی که مشخص است مدیریت در مرزها به صورت واضح تعیین شده است.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: در بخشی از مرزهای شرقی کشور، مسئولیت امنیت برعهده سپاه است و سایر نهادها، در آن مناطق باید با هماهنگی سپاه عمل کنند و در برخی مناطق نیز مسئولیت برعهده ارتش است و سایر نهادها باید با هماهنگی ارتش عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور بیان کرد، اکنون ناهماهنگی در مرزها وجود ندارد، اما به رغم اینکه دولت پاکستان اعلام کرده است مرز را می بندیم، بیشترین کم کاری از سوی کشورهای همسایه رخ می‌دهد.

وی افزود: وزیر کشور و اعضای کمیسیون تاکید داشتند که پاکستان توان دیوار کشیدن جهت بستن مرز را ندارد، ایران به شدت از دیوار کشیدن در مرز با پاکستان استقبال می‌کند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: وزیر کشور تاکید داشت که ایران و پاکستان به دنبال تحقق موافقتنامه‌های امنیتی و مجموعه گسترده‌ای از همکاری‌ها هستند، اختلافاتی وجود دارد اما نباید این اختلاف تمام روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: به رغم اینکه ایران آزادی عمل کامل در داخل خاک پاکستان را ندارد اما برای مقابله با تهدیدهای امنیتی خود، می‌تواند در جاهایی که کم کاری از کشورهای همسایه وجود دارد، ورود کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه وزیر کشور در خصوص مباحثی مانند لایحه جامع نظام انتخابات نیز مطرح کرد، گفت: وزیر کشور در این جلسه تاکید کرد که موضوع استانی شدن انتخابات بهتر است در لایحه جامع نظام انتخابات ادغام شود و به صورت تلویحی اعلام کرد که وزارت کشور موافق استانی شدن انتخابات است اما در مجموع باید استانی شدن با لایحه جامع انتخابات همراه شود و رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که انتخابات بعدی بر مبنای لایحه جامع نظام انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس بودجه98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی