Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرشته دستپاک  رئیس مرکز ملی فرش ایران  در چهارمین جشنواره فرش دستباف مازندران گفت: طرح و نقش فرش‌های دستباف از فرهنگ و سنت ایرانی برخاسته و به این لحاظ، در میان جان و روح مردم جای می‌گیرد و به آنان طراوت و شادابی می‌بخشد.۲۹ منطقه کشور در بحث فرش دستباف، ثبت جهانی شدند که یکی از این مناطق، منطقه کلاردشت مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مرکز ملی فرش ایران مقرر شد نسبت به آموزش اصولی فرشبافان مازندران اقدامات لازم انجام شود و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در رابطه با توسعه خوشه‌های فرش دستباف داریم تا بتوانیم گام‌های مؤثری در حوزه توسعه این صنعت برداریم.

دستپاک با اشاره به اینکه بسیار قابل توجه که نیمی از بافندگان فرش دستباف استان از بیمه شدگان بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: مازندران حدود ۴۵ هزار بافنده دارنده کارت قالیبافی بوده که از این تعداد ۲۵ هزار نفر، بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در کشور، به غیر از فرش، کالایی نیست که به تنهایی بتواند هنر و اشتغال را با هم همراه داشته باشد. ایران بزرگترین کشور صادر کننده فرش دستباف بوده که ۸۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/س

صادرات فرش ایران به خارج از کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی