Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي خراسان شمالي گفت: واحدهاي دامداري کوچک و نيمه صنعتي که تا پيش از اين، امکان دريافت مجوز از سازمان را نداشتند اکنون مي توانند مجوزهاي لازم دريافت و از خدمات کارشناسان بهره مند شوند.

مهندس حسن نامجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزير جهاد کشاورزي از اين پس صدور مجوز واحدهاي دامداري روستايي و نيمه صنعتي و واحدهاي آبزي پروري روستايي و پرورش کرم ابريشم به اين سازمان واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پيش از ابلاغ اين بخشنامه دامداري هايي که خارج از محدوده روستا و در چهارچوب ضوابط واحدهاي صنعتي قرار نمي گرفتند امکان دريافت مجوز صنعتي و روستايي را نداشتند.
نامجو گفت: همچنين در گذشته واحدهاي دامداري روستايي بايد 500 تا يک هزار متر خارج از محدوده روستا قرار مي گرفتند تا مجوز دريافت کنند.
وي اظهار داشت: بر اساس اين دستورالعمل اين مشکلات برطرف شده است و براي دامداري هاي روستايي و نيمه صنعتي خارج از محدوده روستا نيز توسط اين سازمان مجوز صادر مي شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي خراسان شمالي با اشاره به صدور حدود يک هزار و 700 پروانه دامداري در محدوده روستا فقط در مديريت جهاد کشاورزي بجنورد، افزود: در گذشته نقشه اي براي واحدهاي دامداري صادر نمي شد.
وي افزود: با وجود اين، اکنون براي همه واحدهاي دامداري که از اين سازمان پروانه تاسيس دريافت مي کنند نقشه فني دامپروري توسط شرکت هاي مشاور ارائه مي شود.
نامجو گفت: با انجام اين روند تمام مراحل کار در حين ساخت تا مراحل توليد توسط يک کارشناس دامپروري از ابتدا تا انتها نظارت مي شود.
وي اظهار داشت: همچنين در زمان توليد نيز يکي از کارشناسان سازمان کشاورزان را در روند توليد راهنمايي مي کند تا از جيره غذايي درست استفاده کرده و سلامت دام حفظ و از بيماري جلوگيري شود.
رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي خراسان شمالي از ديگر تفاوت ها در انجام اين روند را ورود دانش به مراحل توليد دام دانست و گفت: اين امر باعث کاهش هزينه ها و افزايش بهره وري در واحدهاي دامداري طي مراحل ساخت تا توليد مي شود.
وي يادآور شد: از سال 92 تا امروز يکهزار و 56 فقره مجوز فعاليت اصولي واحدهاي دامداري صنعتي در اين سازمان صادر شده که منجر به صدور 374 فقره پروانه تاسيس و 676 فقره پروانه بهره برداري شده است.
هم اکنون 2 هزار و 500 دانش آموخته در رشته هاي مرتبط با بخش کشاورزي عضو سازمان نظام مهندسي اين استان هستند که به کشاورزان مشاوره هاي فني و خدماتي ارائه مي دهند.
در خراسان شمالي 2 ميليون و 36 هزار راس دام سبک شامل يک ميليون و 723 هزار راس گوسفند، حدود 313 هزار راس بز و 81 هزار و 880 راس گاو و گوساله، 2 هزار 350 نفر شتر و در مجموع 84 هزار و 230 راس دام سنگين و در مجموع حدود سه ميليون واحد دامي در استان نگهداري و پرورش داده مي شود.
ط/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور