Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:21:36 GMT

رویکرد جشنواره موسیقی فجر تقویت گروه های موسیقی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۹۳۶۹

رویکرد جشنواره موسیقی فجر تقویت گروه های موسیقی است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر چنانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع چهاردهمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همچنین توجه و حمایت از موسیقی سنتی، آیینی و محلی خوزستان از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: به منظور تعریف جدیدی از گروه های موسیقی و هویت بخشی مستقل امسال این جشنواره به صورت گروه محور برگزار می شود که در هویت بخشی و شناسنامه دار شدن گروه های موسیقی استان نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور هنری‌ و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: از مقوله گروه های موسیقی خوزستان فاصله زیادی داریم، بر خلاف اینکه چنین گروه هایی در سایر استان ها وجود دارد.

چنانی گفت: انتظار می رود از این طریق گروه های موسیقی استان خوزستان را بیشتر به دیگر استان ها و جامعه معرفی کنیم تا حرکت جدیدی در این حوزه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: انجمن موسیقی امسال به منظور تقویت گروه های موسیقی، ادامه حیات آنها و حضور جدی این گروه ها در عرصه این جشنواره را تعریف کرده است.

به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جشنواره موسیقی فجر از سری برنامه های فرهنگی هنری جشن های بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است که در خوزستان برگزار و در قالب یکی از برنامه های هفته فرهنگی اهواز تعریف شده و به مردم هدیه می شود.

چنانی اضافه کرد: یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان هم در دزفول از امروز کار خود را آغاز کرد و تا هشتم اسفند ماه ادامه دارد.

وی گفت: گروه هایی از کرمانشاه، مرودشت استان فارس، شاهین شهر اصفهان، اراک، بهبهان، امیدیه و دزفول در این جشنواره حضور دارند و داوران آن رضا فیاضی، فهیمه اقاصفری و مرتضی سخاوت هستند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: آثار این جشنواره در شهرهای دزفول، بهبهان، ایذه و شوش و شوشتر به نمایش در می آید تا مردم شاهد هنرنمایی هنرمندان باشند.

چنانی گفت: نخستین جشنواره سنتورنوازی استان هم سوم اسفندماه توسط بخش خصوصی به دبیری سجاد کوراوند در گیت بوستان برگزار شد.

وی بیان کرد: چهارمین جشنواره موسیقی کارون هم امسال در اهواز برگزار می شود و جام اکسین(مسابقات بازی های رایانه ای) برای نوجوانان و جوانان با حضور دو هزار نفر از سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین جشنواره موسیقی فجر از هفتم اسفندماه تا ۹ همین ماه به مدت دو روز در شهرهای اهواز، امیدیه و ماهشهر برگزار می شود.

کد خبر 4552332

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهواز جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز ایشان آخر هفته جاری، با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیستمین شب موسیقی ارسباران پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز استاد بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

چرا غلامحسین بنان آواز شهرام ناظری را افتضاح توصیف کرد

غلامحسین بنان (زاده 10 اردیبهشت 1290 و درگذشته 8 اسفند 1364) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال 1306 تا سال 1347 در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت