Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:45:25 GMT

8 علت سياهي و تيرگي پوست دور چشم

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۹۶۲۴

8 علت سياهي و تيرگي پوست دور چشم

خبرگزاري آريا - تيرگي يا سياهي پوست دور چشم يکي از عارضه‌هايي است که با برطرف کرن علل به‌وجود آورنده، مي‌توان از شر آن خلاص شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان ، تيرگي دور چشم يکي از عارضه‌هاي پوستي است که در زير پلک‌هاي پايين مردان و زنان بروز مي‌کند، اغلب به صورت يک نيم دايره تيره زير چشم ديده مي‌شود و بسياري از افراد علت آن را ناشي از پيري مي‌دانند اما خانم ها، چون به زيبايي پوست اهميت زيادي مي‌دهند اغلب از تيرگي دور چشم گلايه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس نظر متخصصان سالمندان، افرادي که داراي سابقه ژنتيکي دارند و تيره پوستان بيشتر در معرض ابتلا به تيرگي پوست دور چشم هستند.
خستگي پوست دور چشمتان را پير و تيره مي‌کند
البته بايد توجه داشت که خستگي نيز مي‌تواند يک توضيح منطقي براي بروز تيرگي در دور چشم باشد و اين قبيل تيرگي‌هاي دور چشم که به دليل خستگي بروز مي‌کنند، نگران کننده نيستند و به مراقبت پزشکي نياز ندارند چرا که با استراحت، چشم فرصت پيدا مي‌کند به حالت طبيعي خود بازگردد و عوارضي، چون تيرگي دور چشم در اين صورت از بين خواهد رفت.
در صورت خستگي بيش از حد فقط با چند ساعت خوابيدن رنگ پوست دور چشم فرد به حالت عادي خود باز مي‌گردد، اما در کساني که دچار کم‌خوابي يا بي‌خوابي هستند، پوست خسته مي‌شود و در نتيجه بافت‌هاي پوستي تيره‌تر به نظر مي‌آيند و رگ‌هاي خوني زير پوست ديده مي‌شوند.
همچنين بي‌خوابي نيز مي‌تواند باعث ايجاد مايع در زير چشمان شما شود و پف و سياهي پوست دور چشم در اين صورت سراغ افراد مي‌آيد.
مراقب نور خورشيد و تاثير آن در پوست دور چشمتان باشيد
قرار گرفتن در معرض نور خورشيد مي‌تواند بدن شما را به توليد بيش از حد ملانين (رنگدانه که رنگ پوست شما را تعيين مي‌کند) تشويق کند و نور خورشيد بيش از حد مخصوصا براي چشم مي‌تواند باعث ايجاد رنگدانه در اطراف پوست چشم شود.
پيري، پوست دور چشمتان را تيره مي‌کند
پيري طبيعي پوست يکي ديگر از علل رايج تيرگي پوست دور چشم محسوب مي‌شود، با افزايش سن پوست سست‌تر مي‌شود همچنين چربي و کلاژن مورد نياز براي حفظ الاستيسيته کاهش مي‌يابد و به دنبال آن رگ‌هاي خوني تيره زير پوست قابل رويت هستند و ناحيه زير چشم‌هاي شما را تيره مي‌کنند.
تلويزيون، موبايل و کامپيوتر پوست دور چشم را سياه و پير مي‌کند
تماشاي تلويزيون يا خيره شدن به صفحه نمايش کامپيوتر مي‌تواند موجب بروز سياهي و پف و پيري پوست دور چشم شما شود، زيرا در اين صورت به چشم شما فشار وارد مي‌شود و اين فشار مي‌تواند عروق خوني اطراف چشم شما را بزرگ کند که در نتيجه، پوست اطراف چشم شما تيره‌تر به نظر مي‌رسد.
تيرگي پوست با آلرژي و خشکي چشم
واکنش‌هاي آلرژيک و خشکي چشم مي‌تواند موجب بروز تيرگي و پف پوست دور چشم شود، هنگامي که يک واکنش آلرژيک رخ مي‌دهد، بدن شما هيستامين‌ها را به عنوان پاسخ به باکتري‌هاي مضر آزاد مي‌کند و به دنبال آن علائم آزار دهنده آلرژي چشمي از جمله خارش، قرمزي و سوزش در چشم بروز مي‌کند.
هيستامين‌ها باعث ديده شدن و برجسته شدن رگ‌هاي خوني زير چشم شما مي‌شوند و به دنبال آن پوست دور چشم شما تيره به نظر مي‌رسد همچنين بسياري از افراد در زمان بروز آلرژي چشم خود را مدام مالش مي‌دهند و اين کار باعث التهاب و تورم رگ‌هاي خوني مي‌شود و در بروز چروک و تيرگي پوست چشم موثر است.
کم آبي پوست دور چشمتان را تيره مي‌کند
از دست دادن آب بدن يک علت رايج بروز تيرگي و پف پوست دور چشم شما محسوب مي‌شود، بدن شما هنگامي که مقدار مناسب آب دريافت نمي‌کند، پوست زير چشم شروع به خشن شدن مي‌کند و دور چشم شما تيره مي‌شود.
سابقه خانودگي عامل تيرگي و پف دور چشم
سابقه خانوادگي نيز در بروز تيرگي و پف پوست دور چشم شما نقش دارد، اين عارضه مي‌تواند يک موضوع ارثي باشد،در اين صورت از اوايل دوران کودکي تيرگي يا پف پوست دور چشم ديده مي‌شود و ممکن است در آينده اين عارضه از بين برود يا تشديد شود.
بيماري تيروئيد عامل تيرگي و پف دور چشم
همچنين به نظر متخصصان بيماري تيروئيد نيز مي‌تواند عامل بروز تيرگي و پف پوست دور چشم باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو