Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، پس از آنکه رای گیری درباره توافقش با اتحادیه اروپا را در پارلمان این کشور به زمان دیگری موکول کرد اکنون تحت فشار است تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را نیز به تعویق بیاندازد.

گروهی از نمایندگان پارلمان این هفته سعی کردند ترزا می‌ را متقاعد کنند تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر انگلیس که اکنون در اجلاس شرم‌الشیخ مصر، نشست میان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب، حضور دارد در تلاش است تغییرات چشمگیری در طرح توافق خود برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد کند. او در این راستا، امروز (دوشنبه) با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیدار کرد.

پیش از این یک بار پارلمان انگلیس طرح توافق ترزا می‌ با اتحادیه اروپا را رد کرد و حالا او حدود یک ماه فرصت دارد تا قبل از تاریخ رسمی برکسیت (۲۹ ماه مارس) این طرح را به تصویب نمایندگان پارلمان انگلیس برساند. می در تلاش است تغییراتی در توافق خود با اتحادیه اروپا ایجاد کند و اگر موفق به انجام این کار نشود مجبور خواهد بود بین به تاخیر انداختن اجرای برکسیت یا به خطر انداختن پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با ترک اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق در ۲۹ مارس، یک گزینه را انتخاب کند.

پیش از این نیز سه نفر از وزرای کابینه انگلیس به طور علنی اذعان کردند اگر نمایندگان پارلمان به طرح ترزا می‌ درباره توافق جدید با اتحادیه اروپا رای ندهند، از طرح به تعویق انداختن اجرای برکسیت حمایت خواهند کرد. بنا به گفته نخست‌وزیر انگلیس رای گیری جدید این هفته برگزار نخواهد شد و ممکن است تا ۱۲ مارس به تعویق انداخته شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا اقتصاد جهان آلمان آنگلا مرکل اتحادیه اروپا انگلیس جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی سعی کرد تا مفاد پیش نویس توافق آتش بس ارائه شده به حماس را «سخاوتمندانه» جلوه داده و توپ را در زمین این گروه بیاندازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامرون امروز دوشنبه درحالیکه رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از دستیابی به توافق آتش بس در غزه بوده است، گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد پیش روی خود را بپذیرد.

غرب با تلاش برای انداختن توپ در زمین حماس با همدستی اسرائیل پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که به نظر برای این گروه قابل قبول نیست. کامرون همچنین گفت: این جنگ تا زمانیکه همه اسرا آزاد نشوند، پایان نخواهد یافت.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

وی در جریان نشست ویژه مجمع اقتصاد جهانی در ریاض مدعی شد که رهبری حماس و افراد مسئول عملیات 7 اکتبر باید برای داشتن افق سیاسی یک راه حل دو دولتی، غزه را ترک کنند.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که این پیشنهاد شامل یک آتش بس پایدار 40 روزه و آزادی احتمالا هزاران اسیر فلسطینی در قبال آزادی اسرای اسرائیلی می‌شود.

کامرون با ادعای اینکه پیشنهاد «خیلی سخاوتمندانه» است، افزود: تمام فشار در جهان و همه چشم‌ها در جهان باید روی آنها (حماس) باشد و بگوید که توافق را قبول کن.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد