Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه پایانی اجلاس شرم‌الشیخ در حالی منتشر شد که بر خلاف تلاش برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، در این بیانیه اشاره‌ای به ایران نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بیانیه پایانی اجلاس عربی اروپایی شرم‌الشیخ عصر شنبه صادر شد و طی آن به موارد زیر اشاره شد.

- همکاری منطقه‌ای کلید حل چالش‌های مشترکی است که کشور‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های عربی با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- در این نشست بر عزم واقعی برای همکاری در تجربه‌ها و افزایش مشارکت عربی اروپایی با هدف تحقق اهداف مشترک و حمایت از صلح وپایداری وشکوفایی تاکید شد.

- در این نشست بر موضع مشترک در روند صلح خاورمیانه از جمله وضعیت قدس و قانونی نبودن شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی اشاره شده است.

- در این نشست بر برگزاری منظم کنفرانس بین کشور‌های عربی و اروپایی تاکید شده و نشست بعدی سران در سال ۲۰۲۲ در بروکسل برگزار خواهد شد.

نخستین اجلاس عربی-اروپایی در شرم‌الشیخ مصر امروز در حالی به پایان رسید که این اجلاس شاهد اختلافات بین کشور‌های عربی و اروپایی حاضر به ویژه درباره ایران بود.

برخی ناظران معتقدند که این اختلافات مربوط به ملاحظات مربوط به انتقاد از ایران به دلیل آنچه اعراب «دخالت ایران در امور داخلی کشور‌های عربی و برهم زدن ثبات منطقه» می‌دانند، بوده که در بیانیه پایانی به آن اشاره‌ای نشده است.

نخستین اجلاس عربی- اروپایی از روز یکشنبه در شرم الشیخ مصر در حال برگزاری شد که امیر قطر، شاه اردن و، ولی عهد ابوظبی در این اجلاس شرکت نکردند، اما کشور‌های اروپایی به صورت پررنگ در آن شرکت کرده و ۲۸ نفر از مقامات اروپایی اعم از ۲۰ نخست‌وزیر و صدراعظم (آلمان و اتریش) و رئیس‌جمهور رومانی در این اجلاس حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرم الشیخ ایران و اعراب دشمنی اعراب عربستان مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است