Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه مدعی شده معماری امور کنترل تسلیحاتی در دنیا رو به فروپاشی است.

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه مدعی شد «معماری امور کنترل تسلیحاتی در دنیا» رو به فروپاشی است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گوترش که در همایشی با موضوع خلع تسلیحاتی سخنرانی می‌کرد از آمریکا و روسیه خواست مانع فروپاشی «توافق منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای» شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش گفت: «به صراحت می‌گویم. اجزای اصلی معماری کنترل تسلیحاتی در دنیا رو به فروپاشی هستند.»

دولت آمریکا فرایند خروج از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را آغاز کرده است. روسیه هم اعلام کرده از این توافق خارج می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل گفت: «ما نمی‌توانیم به رقابت‌های هسته‌ای بی‌امانی که در تاریک‌ترین روزهای جنگ سرد برقرار بود برگردیم. از طرف‌های معاهده می‌خواهم از فرصت باقی‌مانده برای انجام گفت‌وگوهای صمیمانه بر سر مسائل مختلفی که مطرح شده‌اند، استفاده کنند. حفظ این معاهده، بسیار مهم است.»

لغو این معاهده که در سال ۱۹۸۷ میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی امضا شد نگرانی‌ها درباره شروع مسابقه تسلیحاتی در اروپا را شدت بخشیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دبیرکل سازمان ملل کنترل تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد