Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:12:05 GMT

مادران شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم در قم تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۰۷۸۲

مادران شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم در قم تجلیل شدند

قم - ایرنا - ششمین جشنواره اسوه های صبر و استقامت و تجلیل از مقام مادران و همسران شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم، شامگاه دوشنبه همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در آیین که آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برخی از مسئولان حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت: خداوند بین مرد و زن دوستی و مودت قرار داده است، ولی در بسیاری از مجلات که از حقوق زن صحبت می کنند، مهربانی و عطوفت زن به مرد را مغایر با حقوق آن می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به دیدگاه متفاوت فرهنگ غرب به زن افزود: غربی ها اسلام و مسلمانان را متهم می کنند که با دعوت زنان به صبر و فداکاری آنها را به بردگی و اسارت می کشند، در حالی که این مساله بیش از هر چیز ناشی از روحیات و ویژگی های ذاتی یک زن است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیداری فکری و فرهنگی و همچنین تغییر نگرش بوجود آمده در جوامع غربی در رابطه با موضوع زن و خانواده، خاطر نشان کرد: سال گذشته بزرگترین تظاهرات تاریخ فرانسه در حمایت از خانواده انجام شد و یکی از اندیشمندان این کشور نیز با ارائه اسناد معتبر ثابت کرد، صهیونیست ها نقش عمده ای در متلاشی کردن خانواده های اروپایی دارند، تا از این طریق بر آنها سلطه یابند.
وی فرهنگ غرب را ترویج دهنده بی رحمی و به دور از هر گونه فداکاری و گذشت توصیف کرد و گفت: مادر یک موجود فداکار است و همه مدیران باید مانند مادران، فداکارانه عمل کنند.
پناهیان یادآور شد: فلسفه سیاست و مدیریت نیز فداکاری است و همان کسانی که می خواهند در خانواده، فداکاری را از بین ببرند به دنبال از بین بردن فداکاری در مدیریت نیز هستند.
در شب میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و سرور است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این میلاد خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع، با حضور ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برپا شده است.
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام(ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب(ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا قم تجليل از مادران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم