Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: هر چند در طول سال‌های گذشته، به دلیل ناکارآمدی‌هایی رویداد «تجلی اراده ملی» متوقف بود اما دو سال است که این رویداد بازویی برای رشد سینما محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم داروغه زاده در مراسم اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملیِ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که دوشنبه‌شب پنجم اسفند، در تالار ایوان شمس و با حضور دو وزیر و تعدادی از هنرمندان برگزار شد، تصریح کرد: دومین سالی است که در دوره جدید و در دولت تدبیر و امید میزبان سازمان‌ها و نهادهای مدیریتی کشور در جشنواره فیلم فجر هستیم، هر چند این رویداد سابقه‌ی دیرینه‌ای در جشنواره فیلم فجر دارد، اما در سال‌هایی به دلیل ناکارآمدی‌اش نسبت به سینما متوقف شده بود که در دو سال گذشته با رویکرد و نگاه تخصصی نهادهای مدیریتی کشور به سینما، بار دیگر به بازویی برای رشد سینما تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور حدود ۲۰ سازمان در این رویداد اظهار کرد: برخی از آثاری که از نگاه غیرتخصصی در جشنواره گاها با نقدهای روبرو می‌شدند، در نگاه تخصصی این سازمان‌های مدیریتی ویژگی‌هایی ممتاز را کسب کردند. این یعنی نگاه سینماگر به موضوعات، تخصصی‌تر و کاربردی‌تر است.


مشکلات کشور را می‌توان از طریق سینما حل کرد
 

حسین انتظامی - رئیس سازمان سینمایی - نیز در میانه‌ی این مراسم، جلوه‌ی وجود حساسیت در دستگاه‌ها نسبت به سینما را حضور در چنین مراسمی دانست و اظهار کرد: نقطه کانونی این جلسه هر چند با پیشینه همراه بوده است و به صورت مقطعی قطع شده بود، باردیگر به جریان افتاده است.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران که گفته بودند «کلید حل مشکلات کشور در دست شما سینماگران است»، ادامه داد: این حرف تعارف نبوده است، بلکه یک نگاه راهبردی را نمایندگی می‌کند و دستگاه‌هایی که به ظرفیت فرهنگ و هنر و به‌ویژه سینما توجه می‌کنند، علاوه بر اینکه از زاویه‌ی مسئولیت اجتماعی وارد می‌شوند به این ظرفیت هم توجه دارند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان وزارت فرهنگ از این دستگاه‌ها قدردانی می‌کنیم که علاوه بر اینکه به بُعد مسئولیت اجتماعی توجه دارند و جانب آن را نگه‌ می‌دارند، حتی از ظرفیت آن نیز بی‌اطلاع نیستند، گفت: در چنین رویکردی این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند که چه قدر می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه در این رویکرد جایی برای نقد سینما نیست و آن باید در جای خود انجام شود که از این کار سینماگران نیز استقبال می‌کنند، افزود: با این وجود اکنون زمان پاسخگویی دستگاه‌هاست که ما چقدر توانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتظامی ادامه داد: شاید جمله نامناسبی که به اهالی فرهنگ گفته می‌شود این است که «ما در خدمتیم». با این جمله به نظر می‌رسد درخواستی از آنها کرده باشند و آنها نیز باید کاری برای اهالی سینما انجام دهند. این در حالی است که باید نگاه‌ها معکوس باشد، یعنی دستگاه‌ها باید متوجه این باشند که چگونه می‌توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و اعلام وابستگی خود به این جریان را نشان دهند.

او با بیان این‌که همه دنیا مشکلات دارد اما ما باید از ظرفیت سینما برای برطرف کردن آنها استفاده کنیم، تاکید کرد: امیدواریم دستگاه‌هایی که در سال‌های بعد از این ظرفیت استفاده می‌کنند و مشکلات کشور را از طریق سینما حل می‌کنند، بیشتر شوند.
 

در این آیین شخصیت‌هایی چون، سید علیرضا آوایی - وزیر دادگستری، مسعود سلطانی‌فر - وزیر ورزش و جوانان، فرید موسوی - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معصومه ابتکار - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، محمدحسین اختری - رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)، وحید قبادی‌دانا - معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی‌اصغر کاراندیش - معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت مولاوردی - دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، محمدمهدی تندگویان - معاون وزیر ورزش و جوانان، مهدی صالحی - دبیر انجمن آموزشی ویرایش و درست نویسی، علیرضا تابش - رئیس بنیاد سینمایی فارابی و هنرمندانی چون علی نصیریان، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، محمدحسین مهدویان، جواد طوسی، بهناز جعفری، رضا مقصودی، اکبر عالمی، فرشته صدرعرفایی، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی حقیقی، منوچهر شاهسواری، بهنوش طباطبایی و محمود رضوی حضور داشتند.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابراهیم داروغه زاده جشنواره فیلم فجر حسين انتظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان