Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:15:14 GMT

کنسرت بزرگ موسیقی درمانی کُر در گرگان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۲۲۵۸

کنسرت بزرگ موسیقی درمانی کُر در گرگان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت بزرگ موسیقی درمانی کُر با حضور ۱۰۰ نفر از بیماران سرطانی، ام اس، آلزایمر، سندرم دان و بازنشستگان و ... در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اسفندماه به سرپرستی هادی صیاد در گرگان برگزار می شود.

هادی صیاد، سرپرست این گروه کر بزرگ موسیقی درمانی در گفتگو باخبرنگار مهر اظهار کرد: این کنسرت بزرگترین کنسرت گروه موسیقی درمانی در سطح استان است که اعضای اصلی آن ۱۰۰ نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر افراد شرکت کننده در این گروه کُر بیماران سرطانی، اوتیسم، سندرم دان، آلزایمر، نابینا، ناشنوا و ... هستند که در بعضی از مواقع برخی از اعضا به دلیل بیماری نمی توانند در کنار گروه حضور داشته باشند.

صیاد ادامه داد: تنها گروه موسیقی درمانی که در کشور تمام بیماران یکجا در کنار هم کار می کنند مربوط به گروه ماست چراکه در سایر نقاط کشور معمولا سالمندان جدا، ام اسی ها و سایر بیماران هم جداگانه به تشکیل گروه می پردازند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ اقدام به برگزاری کنسرت کرده، اظهار کرد: سال ۹۶ اولین کلید کنسرت آزاد زده شد و امسال دومین اجرای ماست و روز به روز شاهد پیشرفت اعضای گروه هستیم.

صیاد کار کردن با اعضای گروه که اکثرشان بیمار هستند را سخت توصیف کرد و گفت: اکثر این بیماران روحیه خاصی دارند و به تمرینات خاصی نیاز دارند و این کار نیازمند صبر و حوصله زیادی است؛ البته روش تدریس خیلی مهم است و ما با روش های علمی سعی می کنیم هنرجو بعد از خروج از کلاس با حالی خوب تمرین را ترک کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای امسال حدود یک سال است که در حال تمرین کردن هستند، گفت:  این گروه کر بزرگ تشکیل شده از سه گروه به نام های گروه مایا که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فعالیت می کند، گروه مهر زیر نظر سازمان بازنشستگان کشوری است و سومین گروه زیر نظر خانه فرهنگ پرسش سازمان فرهنگی ورزشی است.

صیاد رنج سنی این گروه هنری را از هشت سال تا ۸۰ سال عنوان کرد و افزود: رضایت هنرجوها از کلاس ها و نحوه آموزش باعث شد تعداد این گروه هنری از سی نفر به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

کد خبر 4550562

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان گروه کر موسیقی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی آوا به خوانندگی برادران سعیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته اصفهان در هنرسرای خورشید و در قالب کنسرت به روی صحنه می‌رود.

در این برنامه که به همت دفتر موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، امیرمهدی مقدم: عود، سیاوش عابدزاده: تار، امیر محمدرضایی: کمانچه، همایون سبزواری: گیتار بیس، معین طاهری: پیانو، پویان جمشیدی: دف و سازهای کوبه ای، ایمان بهلول: تنبک و سازهای کوبه ای، علیرضا فاتحی: ادوات کوبه ای، آواز برادران سعیدی را همراهی خواهند کرد.
تنظیم قطعات این کنسرت را نیز امیرمهدی مقدم برعهده دارد.

آخرین اثر منتشر شده برادران سعیدی قطعه «بوگو چیطو شد» بود که بر اساس لهجه اصفهانی بود. برادران سعیدی سابقه همکاری با علی رهبری، در پروژه بلبل‌های پارسی را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 6090603

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت