Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@19:28:02 GMT

توسل به دروغ برای فرار از فقر و قدرت‌نمایی عشق

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۳۵۴۸

به گزارش خبرنگار ایلنا، گربه روی شیروانی داغ یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نمایشنامه‌های معاصر به قلم تنسی ویلیامز آمریکایی است که پرویز ارشد ترجمه آن به زبان فارسی را برای انتشارات مروارید انجام داده است. این نمایشنامه که در سال 1955 نوشته شده است تاکنون مبنای ساخت فیلم‌ها، نمایش‌ها و حتی سریال‌‌های متعددی در سراسر جهان بوده است و برنده جایزه پولیتزر برای عنوان بهترین نمایشنامه در همان سال نیز، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای این داستان در یک خانه ویلایی متعلق به پدربزرگ پولیت، تاجر بزرگ پنبه، در می‌سی‌سی‌پی اتفاق می‌افتد. این داستان در ظاهر روایت‌گر روابط میان بریک (فرزند پولیت) و مگی(همسر بریک) است. در طول داستان، معمولا مگی را با نام «گربهه» خطاب می‌کنند. طمع، سطحی‌نگری، هوس، مرگ و برخی دیگر از مسائل اجتماعی، دستمایه اصلی نگارش این نمایشنامه هستند.

 در یک شب که پدربزرگ از بیمارستان مرخص شده است، یک مهمانی به افتخار او برگزار می‌شود و همه به جز خود پدربزرگ که سرطان دارد، حضور دارند. همه می‌دانند که پدربزرگ به زودی از میانشان خواهد رفت. مگی همسر زیبای بریک است که از فقر شدیدی در کودکی رنج می‌برد و پس از ازدواج با خانواده پولیت از فقر نجات یافته بود، اکنون نگران تلاش‌های برادر بریک (گوپر) و همسرش (مائه) است که می‌کوشند تا میراث‌دار دارایی‌ها و نام خاندان پولیت باشد. بی‌تفاوتی‌های بریک که بازیکن سابق فوتبال بوده، به شدت مگی گربهه را می‌آزارد و مجبور می‌شود برای اینکه میراث خانواده را برای بریک حفظ کند، می‌گوید که باردارست. این در حالی‌ست که گوپر و مائه می‌دانند که مگی دروغ می‌گوید ولی پدربزرگ و مادربزرگ که تازه در جریان حقیقت بیماری پولیت قرار گرفته‌اند، حرف مگی را باور می‌کنند و مسیر داستان شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

این اثر توسط انتشارات مروارید در قطع رقعی و جلد شومیز، با قیمت 20 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشنامه انتشارات مروارید مروارید تنسی ویلیامز گربه روی شیروانی داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان سقز با حضور ۱۶ گروه برگزار شد و در این جشنواره گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با کار خوانش نمایشنامه سحوری اثر استاد قطب‌الدین صادقی حضور پیدا کرد و توانست با کسب جوایز رتبه نخست موسیقی و صحنه خوانی توسط نوید شفیعی، مقام اول کارگردانی توسط سارو رحیمی و مقام اول بازیگری توسط سهند سوران سقزی، و در مجموع مقام اول گروهی را کسب و به‌عنوان نماینده استان کردستان به جشنواره کشوری مونولوگ راه پیدا کند.

اجرای گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به‌عنوان نماینده تمام اجرا‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی و موزه شهرستان سقز قرار گرفت.این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی همچون آقای افشین خدری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!