Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی گفت: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حوزه های مختلف این جایزه ادبی، افزود: این جایزه به آثار برتر در حوزه های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه را ۲۵ بهمن امسال عنوان کرد و ادامه داد: تا این مدت ۴۰۹ اثر به دبیرخانه این جایزه در شهرستان سقز ارسال شده است.

قلعه شاخانی با تاکید بر ضرورت ایده آفرینی و خلاقیت در حوزه نشر مکتوب، یادآور شد: در این جایزه فرهنگی آثار فاخر نویسندگان کردستانی که توسط ناشران داخل استان به چاپ رسیده باشد داوری و از آثار برگزیده در حوزه خای مختلف تقدیر می شود.

وی در ادامه سخنان خود به شرایط شرکت در این دوره جایزه کتاب سال اشاره کرد و بیان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان برای نخستین بار طی سال های ۹۱ الی ۹۶ چاپ و منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کتاب ها نباید کمک درسی باشند، گفت: کتاب ها شرکت داده شده در این دوره از جایزه کتاب سال دارای برگه اعلام وصول است و ارسال دو جلد از آثار چاپ شده هم به دبیرخانه الزامی بود.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه و آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد، اظهارداشت: تنها آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می شوند که پدید آورنده یا ناشر کتاب کردستانی باشند.

انتهای پیام/م

ارسال ۴۰۹ اثر به دومین دوره جایزه کتاب سال استان کردستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت فرهنگ وارشاد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»