Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@17:23:39 GMT

با ورزش از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنید

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۳۹۶۰

با ورزش از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنید

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش موثر تحرک بدنی در کاهش سنگ سازی کلیه،گفت: ورزش روزانه حدود 30 دقیقه می تواند از بروز سنگ کلیه جلوگیری کند.
به گزارش صدای ایران از ایرنا، ورزش روزانه از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند.
دکتر عباس بصیری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه مردم نباید ورزش را فراموش کنند،اظهار داشت:تحرک بدنی مناسب علاوه بر کاهش ابتلا به سنگ کلیه، دفع سنگ کلیه را راحت تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حفظ مایعات بدن در هنگام ورزش را لازم دانست و گفت:در زمان ورزش نباید مصرف آب فراموش شود.

** نمک بزرگ ترین عامل ایجاد سنگ دستگاه ادراری است
وی بر لزوم کاهش مصرف نمک تاکید کرد و اظهار داشت:نمک یکی از بزرگ ترین عوامل تولید کننده سنگ در دستگاه ادراری است و مردم باید از مصرف بی رویه آن به شدت پرهیز کنند.
بصیری، مصرف سرانه نمک در کشور را بیش از حد مجاز اعلام کرد و گفت: مصرف روزانه نمک در کشور حدود 12 گرم است در حالی که حد مجاز آن شش گرم در روز است.
رئیس انجمن اورولوژی ایران به مردم توصیه کرد از خوردن نمک، آجیل شور و فست فودها پرهیز کنند تا دچار عوارض آن از جمله سنگ دستگاه ادراری نشوند.

**سیگار و مواد شیمیایی مهمترین عوامل ایجاد سرطان مثانه
وی به عوامل مهم ایجاد کننده سرطان مثانه در کشور اشاره کرد و گفت: سیگار و مواد شیمیایی مهمترین عوامل ایجاد سرطان مثانه هستند.
بصیری، شایع ‎ترین علامت سرطان مثانه را وجود خون (بدون درد) در ادرار عنوان کرد و افزود: افرادی که در کارخانه تولید رنگ و لاستیک کار می کنند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.سرطان مثانه درمانی سخت تر و عوارض و خطرات جانی بیشتری از سرطان پروستات دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سنگ کلیه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان