Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رویکرد اصلی بیانیه گام دوم نگاه به ظرفیت‌های جوانان است، گفت: رویکرد اصلی بیانیه گام دوم نگاه به ظرفیت‌های جوانان است ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مسعود سلطانی‌فر دقایقی قبل در چهارمین کنگره علمی مسائل اجتماعی جوانان که به میزبانی یزد در حال برگزاری است اظهار داشت: در نظام انقلاب اسلامی ایران، جوانان به عنوان موتورهای پیشرفت کشور همیشه مورد تاکید و توجه مسئولان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به طوری که توجه به موضوع جوانان و تلاش برای رفع چالش‌های فراروی آنها در تدوین برنامه‌های بلند مدت شامل چشم‌انداز توسعه کشور، سیاست‌های توسعه‌ای و برنامه‌های 5 ساله توسعه از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از منظر رهبر معظم انقلاب، مسئله جوانان یک موضوع ملی است و همه باید در قبال این مسئله و حل آن و حل مشکلات مربوط به جوانان احساس مسئولیت کرده و تلاش ویژه‌ای را با همه امکانات مصروف کنند.

آموزش‌وپرورش در "گام دوم انقلاب" چه چرخش‌هایی نیاز دارد؟میزگرد|مسیر تحقق «گام دوم انقلاب» در اقتصاد مردمی با محوریت جوانان استبذرپاش: بیانیه گام دوم رهبری شاخصه‌های نرم افزار جدید حکمرانی برای دهه پنجم انقلاب است

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: معظم‌له در بیانیه راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی  انقلاب موسوم به گام دوم، بیشترین تاکید را بر جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنها معطوف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست جمهور هم در طول 5 سال گذشته در تمام مناسبت‌ها و جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌ها، پرداختن به مسائل جوانان از جمله اشتغال، ازدواج، حفظ منزلت اجتماعی و تامین مسکن را مورد توجه قرار داده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: مروری بر وضعیت جوانان در برخی از حوزه‌ها وچالش‌های فرارو، حاکی از آن است که در سال‌های اخیر جوانان با مسائل اجتماعی متنوعی روبرو بوده‌اند.

سلطانی‌فر گفت: کم توجهی به موضوع مهم مهارت‌آموزی در نظام دانشگاهی سبب تاخیر در ورود جوانان به بازار کار و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در آن و همچنین افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان شده است.

وی ادامه داد: برخی از چالش‌های اجتماعی موجود در بین جوانان عبارت از پایین بودن تقاضای اشتغال و به تبع آن افزایش بیکاری، ضعف مدیریت بهینه اوقات فراغت جوانان، رشد آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در گروهی از جوانان و به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، پایین بودن مهارت زندگی و کمبود آموزش‌های لازم در سبک زندگی جوانان، ناهماهنگی بین قوانین و مقررات کشور در ارتباط با نیازهای جوانان، خلاهای ناشی از بهره‌برداری مناسب از دانش و اطلاعات جدید در تدوین سیاست‌ها، راهبردها، ضعف نهادهای غیرحاکمیتی و کم توجهی به نقش آنان در رفع مشکلات جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی امور جوانان و ارائه راهبردهای عملیاتی و کاربردی، اقدامات متنوعی در طول 5 سال گذشته انجام داده است.

سلطانی‌فر تقویت ساماندهی امور جوانان با رویکرد سیاستگذاری، پایش و تجمیع ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول در امور جوانان و ستادهای استانی و شهرستانی، هماهنگی و ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، تعالی بخشی ابعاد شخصیتی و هویتی جوانان با تقویت باورهای مذهبی در بین آنها، ترویج ازدواج موفق و تحکیم و تعالی خانواده و ساماندهی فعالیت‌های فراغتی جوانان متناسب با نیازهای دوره جوانی و رفع محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی و شهری را از جمله رویکردهای ‌های این وزارتخانه در حوزه جوانان دانست.

وی با اشاره به اینکه تقویت باورهای مذهبی در بین جوانان، زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات است گفت: ما زمانی موفق هستیم که بتوانیم از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های کشور در حوزه جوانان استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در ابتدای کار دولت یازدهم تقریبا در کشور هیچ خانه جوان فعالی در کشور نداشتیم ولی الان این خانه‌های جوان به بیش از 90 مورد رسیده‌اند و همین روند توسعه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا

کیومرث هاشمی به‌عنوان مهمان ویژه در دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امشب (شنبه هشتم اردیبهشت) در سفری کوتاه راهی بانکوک خواهد شد تا مهمان ویژه دیدار تیم ملی ایران برابر تایلند در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ باشد.

هاشمی پس از دیدار با ملی‌پوش و حضور در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا، بامداد دوشنبه به تهران بازخواهد گشت.

گفتنی است دیدار فینال جام ملت‌های آسیا فردا یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ بین ایران و تیم میزبان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتسال ایران ۱۲ قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا کد خبر 748416

دیگر خبرها

  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال