Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: دیواره نوردان این استان از دیرباز رکورددار صعود از دیواره های مرتفع مناطق علم کوه و بیستون هستند و این موفقیت افتخاری بزرگ برای ورزش همدان است.

علیرضا گوهری روز سه شنبه در نشست کارگروه دیواره نوردی استان همدان با حضور پیشکسوتان و فعالان این رشته ورزشی اظهار داشت: افتخارآفرینی دیواره نوردان همدانی همواره زبانزد کشور است و همه ساله شاهد صعودهای موفقیت آمیز آنان از مسیرهای صعب العبور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این رشته با شکل گیری جدید کارگروه دیواره نوردی استان به دنبال فعالیت چشمگیر است و هیات کوهنوردی نیز به لحاظ مالی و تجهیزاتی حمایت لازم را خواهد داشت.
گوهری خاطرنشان کرد: دیواره نوردی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون کوهنوردی است و با سنگنوردی طبیعت و صعودهای ورزشی متفاوت است.
وی افزود: دیواره نوردی بسیار سخت و نیازمند تجربه و توان فنی و آمادگی بالا است و افراد شجاع، با هوش و توانمند می توانند در این رشته فعالیت کنند.
گوهری بیان کرد: همدان از دیرباز مهد پرورش دیواره نوردان بزرگ کشور بوده است و تاکنون نیز صدها صعود را در نقاط مختلف انجام داده اند.
وی با ارج نهادن نسبت به فعالیت موفقیت آمیز دیواره نوردان همدانی گفت: امسال نیز همدانی ها صعودهای بسیار خوبی به روی دیواره علم کوه داشتند.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان معیار سنجش دیواره نوردان را افرادی دانست که حداقل یک یا 2 بار دیواره های مرتفع علم کوه و بیستون را فتح کرده باشند.
همدانی ها قدمت دیرینه در صعود موفقیت آمیز از این دیواره مرتفع و صعب العبور دارند به ویژه در دهه 50 که اوج صعودهای مستمر دیواره نوردان این استان بود.
در این سال ها دیواره نوردان همدانی بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 40 صعود موفقیت آمیز را بر دیواره علم کوه داشته اند.
از دیواره نوردان قدیمی و با سابقه همدانی می توان به مرحوم فریدون اسماعیل زاده، علیرضا رفتارهمدانی، حسن نجاتیان ، مرحوم حسین طالبی مقدم ، محمد خدایاری ، قدیر یزدانی ، جلال باتوقی ، پرویز روحانی، علیرضا ادریسی ، حمید روحانی، عزت برق لشکری و مرحوم نوید عزیزی اشاره کرد.
2087/7520

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش صعودهاي ورزشي ديواره نوردي همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران

«هفته های ایرانی» در بیست و سومین سفر استانی، از استان «کرمانشاه» و دیدنی‌ها و شنیدنی‌های این استان می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، شهر «کرمانشاه»  نهمین شهر پر جمعیت ایران و یکی از مهمترین شهرهای غربی ایران است و از لحاظ جغرافیایی رشته کوه زاگرس این سرزمین را از همسایه‌های خود جدا کرده است. 

بخش بزرگی از مردم «کرمانشاه» را اقوام کرد تشکیل می دهند و در کنار آنها اقوام دیگری از ارمنی‌ها، ترک ها، عرب‌ها، لرها و لک‌ها با مهاجرت به این منطقه در این شهر و استان ساکن شده‌اند.

 رایج‌ترین زبان مردم «کرمانشاه» کُردی و بعد از آن زبان فارسی کرمانشاهی  و زبان لکی ست. 

یکی از جذابیت‌های بارز «کرمانشاه»  تنوع غذایی و خوشمزه‌های آن است.

برخی از جاذبه‌های گردشگری استان «کرمانشاه» عبارتند از: «طاقبستان، غار آبی قوری قلعه، گوردخمه دکان داوود، تالاب هشیلان، گوردخمه اسحاق وند، سراب نیلوفر و طاق گرا و...» 

در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 8 تا 14 اردیبهشت یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «کرمانشاه» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی و فرهنگ و رسوم و موسیقی ها و غذاهای محلی این استان بیشتر آشنا شوید.

برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش‌های مختلف از استان «کرمانشاه» خواهند گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند