Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:17:25 GMT

زنان نقش مادری و همسری را فدای کار نکنند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۵۱۷۳

زنان نقش مادری و همسری را فدای کار نکنند

کارآفرین برتر بین‌المللی در چهارمحال و بختیاری گفت: زنان با کار کردن خود در جامعه نباید نقش مادری و همسری را فدای کار کنند، زیرا تعادل عامل پایداری است.

پروین برادران قهفرخی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: متولد ۱۳۵۰ هستم و سال ۷۴ به بازار کار وارد شده که با حضور ۲۳ ساله خود در صنعت، به عنوان کارآفرین در این حوزه شناخته شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به مدت ۱۰ سال به عنوان کارآفرین در سازمانی در عرصه صنعت، پست مدیریت تحقیق و توسعه، طراحی محصول و فرایند جدید مشغول بوده و به عنوان کارآفرین در سازمان فعالیت داشتم.

برادران گفت: از ۱۳ سال قبل که شرکت «فناوران ابزار دقیق کوهرنگ» در حوزه فناوری‌های پیشرفته را تأسیس کردم، به عنوان کارآفرین فناورانه مشغول به فعالیت شدم که به دلیل انجام مسئولیت‌های اجتماعی در بسیاری از استان‌ها به عنوان کارآفرین اجتماعی نیز شناخته شدم.

وی با اشاره به اینکه مجوز ندادن برای تولید محصولات جدید از عمده مشکلات پیش‌رو در عرصه کارآفرینی بوده است، تصریح کرد: سیستم اداری و بروکراسی اداری سست و بی‌حرکت فعلی، توان درک و پاسخگویی به تحولات سریع فناوری را ندارد و در برخی مواقع نیز سلیقه‌ای عمل کردن کارشناسان ادارات، عدم وجود الزامات قانونی متناسب با فناوری‌های جدید و تعدد قوانین و مقررات تاریخ گذشته از دیگر مشکلات برای تولید محصولات فناورانه است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران کوهرنگ عدم حمایت مالیاتی و بیمه از فناوران، تغییرات نرخ ارز و عدم ثبات بازار را از دیگر مشکلات این عرصه برشمرد و گفت: بسیاری از مشکلات همواره وجود دارند که جنس آن‌ها دولتی است و تا کنون برطرف نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با تجربه چندین ساله در صنعت، اقدام به کارآفرینی فناورانه کرده و موفقیت‌های شایانی کسب کرده است، بیان کرد: در زمان آغاز کارآفرینی بیش از سه هزار ساعت آموزش مهارتی را کسب کردم و از شبکه تخصصی خوبی برخوردار هستم، برای کاهش مشکلات در رشته‌های کسب و کار، اقتصاد، کارآفرینی و بازرگانی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دادم تا از آموزش ضمنی، رسمی و آشکار برخوردار باشم.

برادران تولید انبوه کود ارگانیک آمینو اسیدهای غنی شده ارگانامین، پروتئین هیدرولیزات، تله‌های زیستی کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای، مالچ‌های پلیمرسلولزی تثبیت ماسه‌های روان، کاهش ریزگردها و توسعه پوشش گیاهی را از محصولات فناوری پیشرفته تولیدی این شرکت نام برد.

کارآفرین برتر استان گفت: نخستین بانوی ایرانی هستم که در سطح تحصیلات تخصصی دانشگاهی بین رشته‌ای و چند رشته‌ای تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده‌ام.

وی بیان کرد: بیشتر جوایز جشنواره‌های معتبر فناوری و اختراعات را کسب کرده و از این لحاظ حائز رتبه نخست شده‌ام.

برادران اضافه کرد: تلاش شده تا به عنوان زن توانمند ایرانی، الگوی مناسبی برای دیگر زنان و مادر نمونه باشم، به طوری که فرزندم از کودکی تحت تعلیم کارآفرینی قرار گرفت و به عنوان کوچک‌ترین کارآفرین حوزه بازی‌های رایانه‌ای شناخته شد.

وی ادامه داد: فرزندم در ۱۲ سالگی توسط وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مشاور وزیر در کارآفرینی کودک و نوجوان انتخاب شد، گرچه همسرم در تربیت روحیه کارآفرینی و مدل ذهنی خلاق فرزندم نقش اساسی داشت.

برادران با اشاره به اینکه یک زن خستگی‌ناپذیر و پرانرژی است، بیان کرد: علاوه بر این ویژگی‌ها، همواره به دنبال کشف و خلق فرصت‌های جدید هستم.

وی افزود: زمانی که کارآفرین سازمانی در پست تحقیق و توسعه در صنایع غذایی مشغول به فعالیت بودم گاهاً به مدت ۲۰ ساعت کار می‌کردم و اکثراً در روزهای تعطیل نیز دست از تلاش برنداشتم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران کوهرنگ ادامه داد: در صنایع غذایی که مشغول به فعالیت بودم، گاهاً با انجام بیش از ۲۰۰ ساعت اضافه کاری، تنها ۶۰ ساعت آن محاسبه می‌شد که این امر هیچ‌گاه موجب دل‌زدگی از کار نشد.

وی تاکید کرد: برای اینکه فرزندم دوری از مادر را احساس نکند او را در دانشگاه و صنعت با خود همراه می‌کردم، همچنین در بسیاری از موارد که امکان انجام کارها در منزل بود کار را به منزل می‌بردم تا در کنار خانواده باشم.

برادران گفت: به غذای سالم اهمیت بسیاری می‌دهم، به این معنا که اگر زن کارآفرینی در حال فعالیت است باید مهارت زندگی، توجه به خانواده و زندگی در اولویت نخست او قرار گیرد و کارآفرینی اولویت بعدی باشد، بنابراین لازم است برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در کارها تداخلی ایجاد نشود و در این برنامه‌ریزی استفاده بهینه از زمان و کاهش زمان پرت در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی، مهندسی همزمان و انجام اقدامات موازی در کارآفرینی زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همراهی همسر و خانواده شرط لازم، کافی و حیاتی برای کارآفرینان زن به شمار می‌رود.

برادران اضافه کرد: بعد از ۱۳ سال کار در حوزه صنعت، دوباره به تحصیل در دانشگاه پرداختم و همزمان با کارآفرینی در سه رشته کارشناسی ارشد و سپس در دکتری کارآفرینی به ادامه تحصیل مشغول شدم، با داشتن فرزند و تأسیس شرکت و همچنین مشغله زیاد، جز رتبه‌های برتر در دانشگاه بودم.

وی بیان کرد: جوانان بدانند که درس خواندن نباید عامل دیر ازدواج کردن آن‌ها باشد، زیرا کسانی که ازدواج کرده و مشغول به ادامه تحصیل هستند، از برنامه‌ریزی بهتر و هدفمندتری برخوردارند.

برادران با اشاره به برخی محدودیت‌ها، افزود: مردان در برخی موارد مخالف کار کردن زنان هستند که در کارآفرینی زنان این محدودیت وجود دارد.

وی ادامه داد: لازم است زنان کارآفرین صبور، توانمند و آرام باشند و در درجه نخست به مسائل منزل توجه داشته باشند و سپس با برنامه‌ریزی به کارآفرینی بپردازند، گرچه انجام هر دو در کنار یکدیگر و راضی کردن اطرافیان، بسیار سخت و در برخی موارد امکان‌پذیر نیست، اما باید این تعادل برقرار شود.

کارآفرین برتر بین‌المللی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود به کار با محدودیت‌هایی شاید سخت‌تر از محدودیت دیگر زنان مواجه بودم، تاکید کرد: با افزایش دانش، تجربه و مهارت تلاش کردم روزانه نسبت به ایجاد تعادل، برای انجام این مهم اقدام کنم.

وی در خصوص کار کردن زن در جامعه، گفت: این اعتقاد وجود دارد زنانی که کار نمی‌کنند خسته‌تر و انرژی کمتری نسبت به زنانی که کار می‌کنند، طراحی می‌کنند، می‌سازند و کارآفرین هستند، دارند، بنابراین زنانی که در اجتماع با دیگران ارتباط دارند، از روحیه بالاتری برخوردارند و از مسائل روز آگاهی بیشتری دارند که این عوامل موجب تربیت فرزندان فرهیخته‌تر خواهد شد.

کارآفرین برتر استانی بیان کرد: زنان با کار کردن خود در جامعه نباید موقعیت مادری و همسری را فدای کار کنند، زیرا تعادل عامل پایداری است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: مگر می‌شود از این جمعیت غافل شد؟ مگر می‌توان گفت که فقط کار مربوط به مردان است؟ برای سازندگی این کشور و سرآمد بودن در دنیا باید زنان و مردان جامعه کوشا باشند، بنابراین برای دست‌یابی به توسعه پایدار باید تمام جمعیت فعال در کشور دست به دست یکدیگر دهند.

برادران تاکید کرد: تنها با کارآفرینی دانش بنیان و احیای صنایع بومی، مبتنی بر حیات تاریخی- فرهنگی غنی کشور می‌توان تحریم‌ها را شکست، زیرا تمامی آحاد مملکت در این امر سهیم هستند.

وی گفت: کار آفرینی زنان در دنیا بسیار جدی است و باید همگام با تحولات، مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی جامعه و تاریخ، همراه شویم.

برادران اضافه کرد: کارآفرینان زن مشکلات بیشتری نسبت به کارآفرینان مرد باید تحمل کنند که برای موفقیت نیاز به همراهی خانواده، همسر و دوستان است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر کارآفرینان زن توسط همسر و خانواده حمایت شوند فضای عاطفی‌تری در خانه شکل خواهد گرفت، بنابراین لازم است برای گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار، کار آفرینان زن حمایت شوند.

به گزارش ایسنا، منتخب جشنواره ملی شیخ بهایی اختراعات و فناوری‌های تجاری شده، منتخب برتر دو دوره جشنواره علم تا عمل اختراعات تجاری شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منتخب کارآفرین برتر جشنواره کارافرینان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، منتخب برتر مجمع جهانی ارزش‌آفرینی و کارآفرینی جوانان و ثبت هفت اختراع از جمله موفقیت‌های کسب شده این کارآفرین برتر استانی بوده است.

همچنین این کارآفرین بین‌المللی، در سال ۲۰۱۲ توسط دیده‌بان جهانی کارآفرینی به عنوان یکی از شش زن کارآفرینی فناورانه در دنیا و در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از ۱۰ زن کارآفرین ایران منتخب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارآفرینی منطقه چهارمحال و بختیاری نقش مادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در حوزه روستایی از دستگاهای اجرایی هستیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای این مصوبات کوتاهی نکنند.

حامد رستمی امروز، ۷ اردیبهشت در حاشیه یکی از بازدیدهای روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

وی از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستاها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

وی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر این‌ها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • شاد، اما خسته!
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • بانوی کارآفرین نظرآبادی
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها