Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص مغز و اعصاب گفت: خواب برای کودکان و نوجوانان برای داشتن عملکرد مناسب در مدرسه ضروری است و شواهد تجربی نشان می دهد که این گروه سنی به طور متوسط به 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

احمد رمضانی گفت: 45 درصد کودکان و نوجوانان کمتر از هشت ساعت در طول شبانه روز می خوابند؛ این روند میزان یادگیری و رشد آنها را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شروع کلاس ها در صبح زود، فشار تحصیلی، استرس و اضطراب و سرگرم شدن در فضای مجازی از جمله عللی است که باعث کم خوابی کودکان و نوجوانان و در نهایت منجر به نامنظمی خواب می شود.
رمضانی ادامه داد: خواب ناکافی، کیفیت پایین خواب و بی خوابی از مشکلات مهم در نوجوانان است که با یادگیری، حافظه و عملکرد در مدرسه مرتبط است؛ به طوری که تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی با افزایش برهم گسیختگی خواب و همچنین خواب دیروقت بر کاهش توان یادگیری و عملکرد تحصیلی آنها تاثیر می گذارد.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: همچنین کیفیت پایین خواب، خواب آلودگی روزانه را نیز به دنبال دارد. در مواردی که کافئین به عنوان متداول ترین محرک برای مقابله با اثرات خواب آلودگی مصرف می شود، اثرات مخرب قابل توجهی روی خواب بعدی می گذارد.

رمضانی ادامه داد: کافئین در منابع غذایی متنوعی مانند قهوه، چای، شکلات ها، برخی نوشابه ها و همچنین برخی داروها یافت می شود. مطالعات مختلف نشان داده است که دریافت بالای کافئین سبب کاهش مدت و کیفیت خواب و ایجاد بی خوابی در مصرف کنندگان می شود و به طور موثری روی حالات روانی تاثیر می گذارد و با سطح پایین هوشیاری که به دنبال خواب آلودگی ایجاد شده، مقابله می کند و عملکرد تضعیف شده فرد را که در نتیجه محرومیت از خواب ایجاد شده است، بهبود می بخشد.
وی گفت: سطح کافئین دریافتی برای وزن در کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان کمتر است ولی همین سطح پایین می تواند مشکلات خواب را در آنها ایجاد کند؛ بنابراین توجه و نظارت کافی والدین بر میزان مصرف کافئین فرزندان، امری مفید است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان و بازنشستگان اردبیل اظهار کرد: با اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان بعد از گذشت ۱۱ سال دریافتی فرهنگیان جزو بالاترین دریافتی در بین کارکنان دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا فرهنگیان دغدغه معیشتی و اقتصادی کمتری داشته باشند تا با فراغ بال بیشتر بتوانند در کلاس درس و دوره های آموزشی حاضر شده و خدمات کیفی آموزشی و پرورشی ارائه کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود در دولت سیزدهم با تلاش وزیری دانا و توانمند حوزه تعلیم و تربیت از رشد کمی و کیفی برخوردار است و نگاه به معلم نگاه عزت و کرامت است.

علامتی نقش و جایگاه معلمان را در تربیت و تعالی نسل آینده یادآور شد و بیان کرد: پرورش و هدایت دانش آموزان با محوریت معلمان انجام می شود و معلمان هستند که در حوزه های مهارتی، هدایت تحصیلی، پرورش افکار و اندیشه نوجوانان و کودکان نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: همه اقشار جامعه امروز رشد و بالندگی خود را در ابعاد مختلف مرهون معلمان هستند چرا که از کسبه و بازاری گرفته تا پزشکان و مهندسان دست پرورده معلمان در مدارس هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: معلمان ما امروز در حساس ترین سنگر به دنبال کشف استعدادهای دانش آموزان بوده و نقش ارزنده ای را در این زمینه ایفا می کنند.

علامتی ادامه داد: تمام رفتار و اخلاق معلمان الگویی برای دانش آموزان هستند و باید در این الگوسازی توجه و دقت بیشتر مدنظر باشد.

وی از آموزش و پرورش استان اردبیل به خاطر کارنامه موفق در همراهی شایسته با مجموعه وزارت برای تحقق برنامه های مختلف قدردانی کرد.

کد خبر 6100136

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • جراحی زیر نور ماه، خواب در تابوت و تاراجِ شأن انسان/اینجا رفح است
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود
  • وقتی سطح کاندیداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران