Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح سه‌شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: این شورا بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده است که از امروز در استان بوشهر فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر مسائل مختلف جمعیتی استان بوشهر را بررسی کرده و با تصمیم گیری و برنامه‌ریزی، راهبردهای مناسب طراحی و تدوین و اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به تفاوت‌های برخی شاخص‌های جمعیتی استان بوشهر با متوسط کشوری بیان کرد: جمعیت کشوری طی ۱۰۰ سال اخیر ۱۰ برابر شده است و از هشت میلیون نفر به ۸۰ میلیون نفر رسیده است.

زنگ خطر جمعیت برای استان بوشهر

وی به شاخص پنجره طلایی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: پنجره طلایی جمعیت یعنی دو سوم جمعیت کشور در یک گروه سنی قرار بگیرند که بیشترین فعالیت را در حوزه اقتصادی و اجتماعی خواهند داشت.

پاسالار با اشاره به اینکه جمعیت ایران رو به پیری می‌رود، خاطرنشان کرد: بیشترین رشد جمعیت مربوط به سال ۶۵ بود که بعد از آن روند رشد جمعیت کاهش یافت.

وی به نتایج آخرین سرشماری اشاره کرد و افزود: در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در استان بوشهر شاهد کاهش ۷.۵ درصدی بوده‌ایم و این زنگ خطری برای استان بوشهر است و نشان می‌دهد که استان بوشهر نسبت به متوسط کشور در حال پیرتر شدن است که اتفاق خوبی نیست.

کمترین تولد در عسلویه

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در صورتی که این وضعیت در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد، جمعیت استان بوشهر بسیار پیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خام موالید مربوط به شهرستان دیر و کمترین میزان مربوط به شهرستان عسلویه است اضافه کرد: بیشترین میزان خام مرگ‌ومیر در تنگستان و کمترین میزان مرگ‌ومیر مربوط به عسلویه است.

پاسالار با اشاره به اینکه نرخ رشد طبیعی جمعیت استان بوشهر از سال ۹۰ تا ۹۵ دارای رشد بوده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ شاهد کاهش نرخ رشد طبیعی جمعیت استان بوشهر هستیم.

بیشترین تراکم جمعیت در کنگان

وی با اشاره به اینکه بیشترین تراکم جمعیتی استان بوشهر را در شهرستان کنگان به خاطر حضور صنعت داریم، افزود: کمترین تراکم جمعیتی استان بوشهر مربوط به شهرستان دشتی است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری میزان نرخ ولادت استان بوشهر نسبت به سال قبل ۰.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی از افزایش سن مادران در ولادت‌ها خبر داد و افزود: گروه سنی مادرانی که دارای فرزند می‌شوند در حال افزایش است و ۰.۱ درصد شامل ۱۱ واقعه تولدها مربوط به مادران کمتر از ۱۵ سال است و ۳۰ درصد ولادت‌ها مربوط به مادران ۱۵ تا ۲۹ سال هستند.

کاهش نرخ طلاق در استان

پاسالار با اشاره به اینکه کمترین مرگ‌ومیر در عسلویه و بیشترین مرگ‌ومیر در تنگستان بوده است خاطرنشان کرد: بیشترین عامل مرگ و میر استان بیماری‌های قلبی‌وعروقی با ۴۲ درصد است.

وی از کاهش شیب طلاق در استان بوشهر در سال‌های ۹۶ و ۹۷ خبر داد و بیان کرد: بیشترین میزان طلاق مربوط به شهرستان دیر و کمترین میزان طلاق مربوط به شهرستان دشتستان است.

ثبت ۳۲۶ کودک‌همسری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سنی ازدواج در استان بوشهر برای مردان ۲۷.۳۶ سال و برای زنان ۲۲.۶۸ سال است. تعداد ازدواج زیر ۱۴ سال در استان بوشهر ۳۲۶ مورد است که رتبه استان در کشور ۲۶ است.

وی میزان تجرد قطعی در استان بوشهر را ۷.۹ درصد عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع ورود شود چراکه میزان تجرد قطعی در سطح کشور ۴ درصد است و باید دلایل این موضوع به خوبی بررسی شود.

کد خبر 4552914

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱ عملیات مختلف برای پیدا کردن سبحان هنرمند کودک فلاردی انجام شد و به دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور جستجو برای پیدا کردن این کودک ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم فلاحی‌دوست، عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران به تشریح عملیات جست‌وجوی کودک غرق شده در رودخانه خرسان پرداخت و اظهار کرد: زمان اعلام غرق شدن این کودک در رودخانه خرسان (دوم اردیبهشت امسال) تاکنون هشت روز عملیات اکتشاف با مشارکت هشت تیم متشکل از امدادگران کوهستان، نجات‌گران محیط‌های آبی و سگ‌های جستجوگر از سوی نیروهای هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت پشتیبان انجام شد، اما جسد او هنوز پیدا نشده‌است.

وی افزود: «سبحان هنرمند» کودک پنج ساله اهل روستای «نارمه» از توابع شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری ۱۴ روز است که در رودخانه خرسان غرق شده‌است و خانواده او همچنان چشم انتظار خبری از او هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه عملیات جست‌وجو در برخی از روزها به علت بارندگی و خطرات رودخانه وحشی خرسان برای امدادگران متوقف شد، گفت: عملیات پایش رودخانه خرسان برای یافتن سبحان همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: یک قایق امداد و نجات، تیم غواصی استان و هفت دستگاه ماشین‌آلات هلال احمر در اختیار امدادگران برای کشف جسد غرق شده در رودخانه خرسان است.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: به دنبال دستور ویژه رئیس جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر پای کار آمدن همه امکانات هلال احمر برای پیدا کردن این کودک فلاردی، درخواست امکانات و تجهیزات تخصصی و جدید صورت گرفت.

کد خبر 751222

دیگر خبرها

  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن «سبحان» ادامه پیدا می‌کند
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد