Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:43:50 GMT

امام راحل یکی از برکات حقیقی نسل حضرت فاطمه(س) است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۵۶۲۸

امام راحل یکی از برکات حقیقی نسل حضرت فاطمه(س) است

آیت الله عبادی گفت: امام راحل یکی از برکات حقیقی نسل حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است و توسط بسیاری از علما وعده تحقق انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) داده شده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی «امروز (7 اسفند) در دیدار با مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر، اظهار کرد: نظام هستی در عالم تکوین و عالم تشریع نظام احسن است و فهمیدن این مطلب یک امر سطحی نیست بلکه به بحث‌های عمیق فلسفی، مطالب علمی و وحیانی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه زن در عالم تکوین و خلقت، گفت: هر آنچه خدا براساس هدف حکمت الهی زیبا آفریده است بشر آن را زشت کرده و امروز زن تبدیل به یک عروسک و ابزار برای مدگرایی شده است.



آیت الله عبادی با انتقاد از اینکه جایگاه عظیم زن در نظام خلقت امروز در جامعه بشری فراموش شده است، افزود: یکی از شئون زن در نظام خلقت نقش مادری است و کلمه «ام» بر آن چیزی اطلاق می‌شود که زیرساخت‌های اصلی مرتبط با اوست لذا در غیر از مادر در عالم انسان و حیوان این کلمه در جاهای دیگر نیز مانند «ام القری»، «مادر صنایع» و ... نیز رایج است.



وی با بیان اینکه خودشناسی مهم‌ترین مسأله انسان است، ادامه داد: دنیای غرب امروز زن را تبدیل به یک ابزار مادی کرده است اما در فرهنگ دینی و آیات قرآن کریم از مقام زنی چون فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان معجزه و کوثر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نام برده می شود.



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به پیروی برخی افراد از هوای نفسانی، عنوان کرد: کسی که می‌خواهد دنبال هوای نفس برود دلیل نمی‌پذیرد چرا که تصمیم خود را گرفته و توضیحات اثری در او ندارد.



آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فخر رازی در بین دانشمندان اهل سنت در تفاسیر خود اشاره کرده‌ است که باقی ماندن نسل حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بعد از قرن‌ها معجزه الهی و تحقق وعده خداوند در سوره کوثر است، بیان کرد: نسل حضرت زهرا(سلام الله علیها) نه تنها از بعد کمی بلکه از بعد کیفی قابل توجه است.



به گفته وی امام راحل یکی از برکات حقیقی نسل حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است و توسط بسیاری از علما وعده تحقق انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) داده شده بود.



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز دنیا به بن بست رسیده است، گفت: در این شرایط زمانی همه به این نتیجه رسیده‌اند که ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی شریف می تواند گره و مشکل بشریت را باز کند.



آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کیفیتی که در فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) مانده و علمای اهل تسنن این مطلب را به عنوان معجره قرآن بیان می کنند، افزود: نباید فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) مورد بی‌مهری قرار بگیرند.



وی به ضعف و سستی انسان در برابر ثروت‌های دنیوی و مادی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از افراد در پای تشکیلات پولی و مادی رنگ عوض می‌کنند اما تنها کسانی که رنگ عوض نکردند اهل بیت و ائمه اطهار (علیه السلام) بودند.



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار (علیه السلام) نیز همانند قرآن قابل تحریف نیستند، گفت: باید به تجسم آیه کریمه (انا اعطیناک الکوثر) توجه ویژه‌ای داشته باشیم.



آیت الله عبادی با اشاره به اینکه نفاق و دروغ دنیا را پر کرده و این‌ها یک آزمایش برای انسان است، ادامه داد: باید در فضای حقیقی و مجازی از بین دعواهای جناحی، حزبی و رسانه‌ای، حق را جدا کنیم و آن را با هیچ چیز معامله نکنیم.



وی بیان داشت: بخش عظیمی از مسائل جهان‌شناسی، خودشناسی، انسان‌شناسی و دین‌شناسی به مسائل جایگاه زن، مادر و تربیت نسل انسان برمی‌گردد که امروز در مخاطره قرار گرفته است و باید حواسمان را جمع کنیم و هوشیار باشیم.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب ظریف مجلس اردبیل شبستان استعفای ظریف حضرت زهرا س نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گرامیداشت روز زن آیت الله عبادی حجت الاسلام عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد