Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان ضمن تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که ترک این نیروها از افغانستان سبب ایجاد خلاء قدرت نخواهد شد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مسئول بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در افغانستان اظهار داشت که آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند اما این اقدام را بطور مسئولانه‌ای انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد روس در گفت‌وگو با «روسیه 24» گفت: برخی می‌گویند پس از خروج آمریکایی‌ها خلاء بوجود می‌آید. 14 هزار نظامی آمریکایی و 2 هزار نظامی ناتو در پایگاه‌های خود نشسته‌اند؛ خروج آن‌ها فقط در پایگاه‌های نظامی‌شان خلاء بوجود می‌آورد و مشکلی در افغانستان بوجود نمی‌آورد.

کابلوف ادامه داد: ظاهراً زمان خروج رسیده است اما ترک افغانستان باید بگونه مسئولانه‌ای باشد و آمریکا و متحدانش باید افغانستان پسا بحران را بطور جدی کمک کنند.

شورای صلح افغانستان: آمریکا و طالبان درباره مذاکرات مستقیم با دولت تصمیم بگیرندگزارش تسنیم| دیدار خلیلزاد با ملابردار؛ رهبری دور پنجم مذاکرات صلح آمریکا با طالبان بر عهده کیست؟دفتر سیاسی طالبان: به گفت‌وگوها خوشبین هستیم/ احتمال عدم اعلام عملیات بهاری وجود دارد

به گزارش «اسپوتنیک» نماینده ویژه پوتین تاکید کرد که بسیاری از سیاستمداران افغان از جمله رهبران احزاب مخالف رئیس جمهور این کشور نیز می‌گویند «زمان خروج آمریکایی‌ها فرا رسیده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی