Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: توسعه اراضی کشاورزی در مناطق بالادستی سد شهید شاهچراغی دامغان به منظور اصلاح الگوی مصرف و مقابله با خشکسالی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: برای جبران کسری آب در سد دامغان راهکارهای مختلفی ارایه شده است، اما اجرای طرح های پیشگیرانه مانند جلوگیری از اضافه برداشت ها می بایست در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، میزان ظرفیت ذخیره آب در سد دامغان 21 میلیون متر مکعب است که اکنون این رقم به دلایل مختلف از جمله برداشت غیرمجاز، خشکسالی مستمر و کاهش بارش ها به دست کم 10 میلیون متر مکعب رسیده است.
سد شهید شاهچراغی دامغان از نوع شنی با هسته رسی است که ارتفاع آن از کف رودخانه 57 متر و ظرفیت آبگیری آن 40 میلیون متر مکعب است، طول تاج 227 متر و ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 500 متر و طول مسیر آب پشت سد حدود 6 کیلومتر است، این سد در سال 1383 به بهره برداری رسید.
استاندار سمنان ادامه داد: اجرای طرح های آبخیزداری و انتقال روان آب ها به سد شهید شاهچراغی یکی از اقدام های اساسی برای حفظ این سد مهم برای حیات در منطقه است.
وی تصریح کرد: میزان بارش های رگباری در دامغان و تمامی نقاط استان سمنان افزایش یافته است، بنابر این مدیریت سیلاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
آشناگر خاطرنشان کرد: مسئولان برای جمع آوری آب های غیرمتعارف مانند آب سطحی و فاضلاب ها اقدام کنند و در این شرایط باید از تمام ظرفیت ها برای رفع معضل کم آبی در استان سمنان بهره برد.
وی ادامه داد: یکی از محرومیت های اساسی سمنان کم آبی است و رفع این چالش و مدیریت منابع موجود در اولویت کاری مسئولان استانداری سمنان قرار دارد.
استاندار سمنان گفت: با توجه به اینکه میزان تبخیر آب در استان سمنان قابل توجه است، نوین سازی کانال های سنتی انتقال آب کشاورزی می بایست مورد توجه کشاورزان و بهره برداران این بخش قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون کمبود آب در این استان حدود 450 میلیون مترمکعب است، سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار سد شاهچراغي برداشت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان