Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین در تازه‌ترین گزارش خود درباره بحران پناهجویان خبر داده است که اتحادیه آفریقا با طرح اتحادیه اروپا مبنی بر ایجاد «مراکز نگهداری ویژه پناهجویان» در کشورهای مختلف آفریقایی مخالف است.
به گفته این روزنامه، اتحادیه کشورهای آفریقایی این طرح را با توجه به مقررات حقوق بین الملل نخواهد پذیرفت. این طرح به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سال گذشته میلادی به تصویب کشورهای عضو اتحادیه اروپا رسید تا بدین طریق مانع عبور گسترده پناهجویان از دریای مدیترانه به قاره سبز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گاردین افشا کرده است که ۵۵ کشور عضو اتحادیه آفریقا به رهبری مصر با طرح بروکسل مخالفت هستند.
این طرح اتحادیه اروپا بطور ناقص از سوی کشور لیبی در حال اجراست اما موارد متعدد گزارش ها مبنی بر شکنجه، برده داری و مرگ پناهجویان سازمان های حقوق بشری جهان را نگران کرده است.
۲۰ هزار تن از پناهجویان در حال حاضر در مراکز نگهداری لیبی زندانی شده‌اند.
در دو سال گذشته ۸۰۰ هزار پناهجوی آفریقایی برای عبور از مدیترانه به لیبی رفته اند و در این کشور گرفتار شده اند.
ماتئو سالوینی، وزیر کشور مهاجرستیز ایتالیا خواهان ایجاد مراکز نگهداری پناهجویان در کشورهای آفریقایی از جمله مراکش، نیجر، چاد، مالی و سودان شده است.
یکشنبه و دوشنبه، نشستی با محوریت مهاجرت میان مقامات اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای آفریقایی در شرم الشیخ مصر برگزار شده است و به گفته گاردین مقامات آفریقایی در این نشست به این طرح اتحادیه اروپا اعتراض کرده اند.
با این حال تحلیلگران معتقد هستند که بدلیل نفوذ کشورهای اروپایی بر برخی از کشورهای قاره آفریقا امکان تغییر رویه این کشورها درباره ایجاد مراکز نگهداری و حبس پناهجویان آفریقایی وجود دارد.


منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قاره سیاه آفریقا گاردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است