Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:15:15 GMT

بیشترین فراوانی بانوان خیر کشور در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۷۶۷۵

بیشترین فراوانی بانوان خیر کشور در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قربانی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در این نشست که صبح امروز در سازمان نوسازی مدارس برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز زن و مادر با بانوان خیر گفت: معمولا برای بانوان سه نقش مطرح می‌کنند، اول نقش زن در خانواده است که زن را فقط در خانه تعریف می‌کند، دوم یک نگاه غربی است که می‌گوید زن باید کاملا بیرون از خانه باشد که همین باعث فروپاشی نهاد خانواده در غرب شده است و اما الگوی سوم که به برکت انقلاب به دست آمده است می‌گوید زن در عین حال که زمام‌دار خانواده است می‌تواند در جامعه هم موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در ادامه از وجود ۴۰۰ مدرسه خیرساز در تهران خبر داد و گفت: درصد زیادی از مدیران مدارس را بانوان تشکیل می‌دهند. باور من این است که بانوان در حوزه خیران اگر توانمندتر از آقایان نباشند، کمتر نیستند و بانوان در برخی از حوزه‌های مدیریتی بسیار قوی‌تر از مردان عمل می‌کنند.

وی به تاریخچه تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز اشاره کرد و بیان کرد: این شورا از سال ۷۸ آغاز به کار کرد و ۱۹ سال است که فعالیت می‌کند، شیوه‌نامه فعالیت دارند و در ۶ منطقه کشور ساماندهی شده‌اند.

قربانی تعداد خیرین بعد از انقلاب را براساس آمار جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۱۲۱ نفر خانم، بیش از ۲۰ هزار نفر آقایان و حدود ۴ هزار نفر هم نهادهای حقوقی هستند که کار مدرسه‌سازی را در کشور انجام می‌دهند.

وی گفت: فقط ۷۴ خانم خیر در کشور تاکنون بیش از ۱ میلیارد تومان تعهد تحقق‌یافته داشته‌اند. بیشترین فراوانی بانوان خیر کشور را استان خوزستان با ۶۸۸ نفر دارد و بعد از آن به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، گلستان، کردستان، مازندران و تهران قرار دارند.

به گفته مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ۵۵ درصد از تعداد بانوان خیر کشور به صورت افتخاری وارد این مسیر شده‌اند و البته ۴۵ درصد آنها کارمند سازمان نوسازی مدارس یا آموزش و پرپرش هستند.

قربانی ادامه داد: در جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز ۱۲۳۹ میلیارد تومان جمع کل تعهدات خیرین در اردیبهشت امسال بود، از این مبلغ ۵۱۱ میلیارد تومان تعهدات آقایان، ۴۱ میلیارد تومان تعهدات بانوان و ۶۸۵ میلیارد تومان هم تعهدات نهادهای حقوقی بوده است.

وی گفت: از ۴۱ میلیارد تومان تعهدات بانوان خیر مدرسه‌ساز ۸۲ درصد برای ساخت مدرسه بوده است، ۱۷ درصد واگذاری املاک و بقیه برای هوشمندسازی و تجهیزات بوده است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی با اعلام اینکه تعهدات دولت در پروژه‌های خیرین از ۲۹ درصد سال ۹۲ به ۱۱۰ درصد در سال ۹۷ رسیده است پیشنهاد داد که در سال ۹۸، طبق دستور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گردهمایی بزرگ بانوان خیرین مددرسه‌ساز برگزار شود.

کد خبر 4553119 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز محمد رضا قربانی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد