Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن مشهد، دولت باید در هزینه‌های ناشی از جلوگیری و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی با شهرداری مشارکت کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد گفت: با توجه به وجود امکانات و ظرفیت‌های متعدد در مشهد، این کلانشهر کانون مهاجرت افراد از شهرها و روستاهای مجاور و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر شده، بنابراین، ضروری است دولت در هزینه‌های ناشی از جلوگیری و شکل‌گیری این سکونتگاه‌ها با شهرداری مشارکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: همکاری بین بخشی دستگاه‌های مؤثر در جلوگیری از تشکیل بنگاه‌های املاک غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آن‌ها در این زمینه دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: تشکیل مجتمع قضایی ویژه زمین و مسکن برای تسریع و رسیدگی به فعالیت‌های حقوقی نیز می‌تواند در کاهش اثرات این معضل مؤثر باشد.

حسین‌نژاد به تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های آمایش ملی اشاره کرد و گفت: این برنامه تضمین‌کننده بهینه‌سازی توزیع جمعیت بوده و موجب جلوگیری از تمرکز جمعیت و امکانات در شهرهای پرجمعیت کنونی است که این امر می‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تشکیل نهادهای محلی برای نظارت برساخت و سازهای غیرمجاز، وجود سیاست‌های تشویقی توسط دولت برای ماندگاری جمعیت در روستاها و ارائه تسهیلات بانکی به روستاها از راهکارهایی است که اجرای آن سبب کاهش و حذف تدریجی سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون شهرسازی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد

محسن صیادی گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد