Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌گری عمومی در جامعه است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به ضرورت آگاهی جوانان و دانشجویان از دسیسه‌های دشمنان اظهار داشت: اکنون در فضایی قرار گرفتیم که موقعیت حساس انتخاب و تصمیم‌گیری است، به طوری که زمانی که گذشته را مرور می‌کنیم به مقطعی از تاریخ می‌رسیم گاهی اوقات تعجب می‌کنیم از انتخابی که کردیم و گاهی هم بر انتخاب بدی که داشتیم حسرت می‌خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تاریخ بیشتر اوقات خیلی از اگرها وجود دارد به طوری که در مقطع امروز هم دچار همین شک‌ها بوده و این اگرها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که به مسئله‌ای اشراف کامل داشته باشد می‌تواند انتخاب درست کند به همین سبب در فضای موجود و اتفاقاتی که در کشور، منطقه و دنیا می‌افتد باید پای صحبت‌های جوانان نشست و مشکلات اکنون جامعه از جمله گوشت، موادغذایی و اشتغال، بانکداری، اقتصاد، فرهنگ و ناهنجاری‌های فرهنگی، فضای مجازی و تاثیری که بر سبک زندگی دارد از جمله مسائلی هستند که در داخل از کشور با آنها مواجه هستیم.

رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در مسائلی از جمله استقلال، آزادی، امنیت و غیره از جمله مسائل مهم کشور هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، در فضای منطقه در این چهل سال انقلاب هر سال موفق‌تر و بهتر از سال‌های گذشته هستیم و زمانی که مردم انقلاب کردند  آمریکایی‌‌ها را از کشور خارج کردند اما عده‌ای بی‌سواد این تصور را دارند که آمریکایی‌ها خودشان تصمیم گرفتند تا از کشور خارج شوند و عدهای هم معتقد بودند که شاه در حال تشکیل ژاپن ایرانی بود و آمریکایی‌ها از تشکیل آن در ایران ‌ترسیدند که این گونه تعابیر هم وجود دارد.

رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: قبل از دهه فجر جان بولتن در اجتماع منافقان روسی‌ها گفت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی سقوط این رژیم را در ایران جشن می‌گیریم سپس توییت کرد که خیلی طول نمی‌کشد، عقب‌نشینی  کرد و از چهلمین سال هم عبور کرد، مسئله دوم آمریکاییان که از ایران برای آنها مهم‌تر بود این بود که منطقه را از دست دادند ابتدای انقلاب می‌جنگیدیم که آمریکاییان به ایران برنگردند اکنون چالش ما با آمریکا این است که می‌گوید شما از یمن، سوریه فلسطین، لبنان، نیجریه و افغانستان کاری نداشته باشید حوزه‌ی چالش ما داخل کشور نیست بلکه منطقه‌ای است.

وی افزود: بحث مهم دیگر موضوع جریان فکری و نزاع فکری مردم‌سالاری دینی و انقلاب اسلامی با نظام فکری آمریکا است که نظام فکری آمریکا و وابستگان آمریکا روشنفکری داخل کشور است که در جریانات غرب‌گرا در تمام کشورهای غیر غربی ایدئولوژی مقدس و پذیرفته آنان لیبرال دموکراسی است که آن را به عنوان آنچه که سعادت بشر را رقم می‌زند پذیرفته‌اندجریان نزاع نظام اسلامی با نظام های دیگر مفهوم لیبرال دموکراسی است.

رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: یکی از الزامات کار دانشجویی موضوع مطالعه است که باید به آن توجه کرد زیرا اکنون در جامعه‌ای هستیم که افراد بی‌سواد فکرمی‌کنند که سواد دارند که مثلا در اراک راهپیمایی شد که شعار دادند مرگ بر دیکتاتور و  رضاخان روحت شاد باید خندید و بر سر خود زد یعنی کسی که دیکتاتوری را نفی می‌کند و رضاخان را تحسین می‌کند یعنی دیکتاتوری که از ایران رفت و پسرش را جایگزین او کردند پسر به‌سبب رفتار پدر عذر از مردم خواهی کرد مطبوعات سال 1320 به بعد به این موضوع پرداختند.

رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در کتابی آمده که نهایت تلاش تمام ایدئولوژی‌های مختلف ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است که همه باید تسلیم لیبرال دموکراسی شویم و نظریه‌پردازی هم در این زمینه می‌گوید نظامی بهتر از لیبرال دموکراسی را نمی‌توان تصور کرد که از جمله ایرادات این نظام ضعف ایجاد هویت مشترک، شکاف موجود در جامعه، افزایش بازار تولید است.

اراک| مسئولیت نسل جوان در «گام دوم» رسیدن به اهداف تمدن اسلامی استانقلاب علمی در اردبیل؛ وقتی تعداد دانشجویان از 130 نفر به 45 هزار دانشجو می‌رسد11 هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می‌کنند

رستمی بیان کرد: در سوسیالیسم که 30 سال گذشته شکست خورد و فروپاشید که خلا ایدئولوژی و سپس جنگ ایدئولوژی و تمدن‌ها انجام شد که یکی از تمدن‌ها تمدن اسلام است و فردی که آینده‌پژوه است تحقیقاتی در سازمان بین‌الملل انجام داد او گفت که سه قدرت تاثیرگذار در آینده جهان سه کشور ایران، ترکیه و مکزیک است.
وی اضافه کرد: اکنون دعوای موجود در سطح فراتر از سطح بحث‌های نظامی و حقوق بشر، ارزش‌های دموکراسی این است که انقلاب اسلامی موضوع نظریه مردم‌سالاری دینی یعنی انتخاب مردم بر اساس چارچوب در جهت تعالی است برخلاف نظام لیبرال دموکراسی که بیان می‌کند انسان‌ها مطلقا آزاد هستند مانند جامعه مسیحیت که ضد مسیح رای دهند باید پذیرفته شود و همجنس بازی علی‌رغم کلیسا رای می‌آورد و سقط جنین علی‌رغم نظر کلیسا قانون می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور افزود: مسئولیت شما مطالبه از عموم بوده، جریانی وجود داشته که هدف آن سخیف نشان دادن مطالبات دانشجویان و جوانان در حوزه مطالبات است، زیرا اگر  دغدغه غرب  بر سر داشتن روسری  و سایر موارد که به زنان برمی‌گردد بوده این سوال پیش پی‌آید که چرا کشورهایی را که زنان بر سر فشارهای غیر عقلی هستند، مورد خطاب قرار نمی‌دهند؟، برای مثال در جامعه عربستان هنوز بر سر اینکه زن مجاز به رانندگی است دعوا بوده ، جامعه‌ای که تازه سه ماه پیش اجازه با خبری زن را از طلاقش داده، جامعه‌ای که 10سال قبل برای زنان شناسنامه صدور کرد و سایر موارد این چنینی که در عربستان اتفاق می‌افتد، غرب در مقابل  همه اینها سکوت کرده اصلا مسئله غرب آزاد بودن حجاب زن ایرانی نبوده که اگر اینطور فکر کنیم خنده‌دار است.

رستمی ادامه داد: فرض کنیم حجاب را برای زنان اختیاری کرده، خب سوال اینجا بوده که محدوده حجاب اختیاری کجا است؟ مسئله غربی ها این بوده ک انسان های مخاطب خود با غرایز درگیر شوند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار  آمریکا، بعد از ورود این کشور به افغانستان، تولید مواد مخدر 20 برابر شد‌، باید اینجا سوال کرد که اینها به دنبال چه چیزی‌اند؟ شما در حقوق بشر هر سال محاکمه می‌شوید که چرا قاچاقچی‌های مواد مخدر را اعدام می‌کنید؟ سه کشور  ایران، چین و آمریکا بالا‌ترین آمار اعدام را در دنیادارند که البته این اعدام در ایران دو دسته‌ و شامل قاچاق موادمخدر و قصاص است.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: دعوا، دعوای تمدنی بوده که ظاهر آن رفاه و مشغولیت جوانان در فضای غرایز است و در واقع درگیر مسائلی می‌شوند که فکر به مسائل مهم نکنند.

رستمی بیان کرد: اخیرا وزیر نیرو به همدان رفته و قرار بر این شده بود که برای ناهار  به هتل لاکچری برود که یکی از جوانان ما به او گفته بود با این وضع بد اقتصادی چرا برای ناهار  به این هتل می‌روید و وزیر از رفتن به هتل منصرف شده و این نشان‌دهنده قدرت جوانان ما بوده که می‌توانند تصمیم یک وزیر را عوض کنند.

وی ادامه داد: باید همه مسائل را شفافانه بیان کرد، مسئول دروغگو نیز کم‌ترین صلاحیت را دارد، که این مسئول شامل رئیس یک تشکل، رئیس یک دانشگاه و تا بالاتر از آن وزیر و سایر موارد می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: در بحث اتحادیه انجمن‌های اسلامی، در حال حاضر پنج اتحادیه در سطح کشور داریم سه مجموعه‌ از تشکل‌ها تقاضای اتحادیه جدید دارند.

رستمی خاطر نشان کرد: در بحث ازدواج دانشجویی در وضعیت مالی دچار خلا هستیم، باید بتوان ازدواج را آسان کرد که البته این عمل یک کار ترویجی نمادین بوده و دانشجویان را برای ازدواج تشویق می‌کند، آمار می‌گوید میانگین فروپاشی خانواده‌ها در  ایران پایین است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون مدیرکل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و حضور فعالان این حوزه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
مجتبی صفری افزود: مهم‌ترین فایده نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی است، این کار متفاوت از هر کار گروهی است که در انجمن‌های علمی و دیگر تشکلات انجام می‌شود، این موضوع که در نشریات، حول یک ایده و ایدئولوژی، افراد جمع می‌شوند و می‌نویسند، بسیار حائز ارزش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی، توضیح اطلاعات صریح و آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است، باید برای قلم، اصالتی قائل بود و نباید آن را درگیر حاشیه‌ها کرد، هم‌چنین باید مصرف کننده را به خوبی در نظر گرفت و بر آن مبنی نوشت.

معاون مدیرکل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: فرصت تعامل دانشجویان با جامعه در طول عملکرد مثبت یک نشریه اتفاق می‌افتد و باید از ظرفیت نشریات در دانشگاه استفاده کرد.

وی گفت: بخش زیادی از نشریات دانشگاهی، حقوقی هستند، بنابراین تقویت نشریات دانشجویی و پرداختن به آنها، یک عملکرد دوسربرد است، زیرا انجمن‌های علمی هم در این راستا تقویت می‌شوند.

صفری با تاکید بر اینکه جشنواره تیتر ۱۳ یک رسالت ویژه دارد عنوان کرد: نشریات دانشجویی، نقطه عطفی ایجاد خواهد کرد، امید می‌رود که با برگزاری این جشنواره، سال پر رونقی در نشریات داشته باشیم.

 سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت و فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، آثار رسیده در دی  توسط هیئت داوران بررسی شد و حال  این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار می‌شود.

چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر دانشگاه‌های وزارت علوم چاپ می شود.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی