Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@05:40:01 GMT

سینمای ایران نیاز به پوست اندازی دارد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۸۲۳۹

سینمای ایران نیاز به پوست اندازی دارد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی طی پیامی عنوان کرد: سینمای ایران با انقلاب اسلامی جهش‌های اساسی و آشکاری را تجربه کرده و توانسته است ادبیات و نگاه تازه‌یی را به دنیا معرفی نماید ولی هنوز برای دستیابی به کیفیت ایده‌ال فاصله دارد و می‌طلبد با مجاهدت جوانان سینماگر فضای جدیدی را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جشنواره بین‌المللی فیلم‌ 100»که با محوریت اخلاق به مثابه ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز برگزار می‌شود از این روست که اهمیت مضاعف می‌یابد. این رویداد فرهنگی و سینمایی،  به دلیل مواجهه و الفت با نسل جوان قادر است به اشکال گوناگون در زمینه رشد، بالندگی و تعالی سینما گام بردارد.

بر این باورم که سینمای ایران بیش از همیشه نیاز به پوست اندازی دارد- تحول برای درک ضرورت‌های متعالی و ممتاز و گره خوردن با متن جامعه و مردم- . قطعا، این تغییر و تحول با ایجاد افق‌های تازه و ورود نیروهای جوان و متعهد ممکن می‌شود. مقوله پرورش استعدادهای جوان و متعهد - فراتر از سطح شعارهای روزمره – مولفه‌ای است که سینما و هنر به آن محتاج است. 

حوزه هنری این راهبرد را در طول سال‌ها فعالیتش به معنای واقعی سرلوحه کارهای خود قرار داده است. کشف و شناسایی استعدادهای جوان از رویکردها و سیاست‌های مهم این نهاد به شمار می‌آید و در این راستا، نمونه‌ها و مصادیق بسیاری از فیلمسازان جوان طی سال‌های اخیر با حمایت حوزه هنری وارد عرصه سینمای حرفه‌ای شده و می‌شوند. 

این رویکرد حوزه هنری بویژه در جشنواره «فیلم100» عیان‌تر و گسترده‌تر است. از آنجایی که سینما، هنری پرهزینه است، فرصت آزمون و خطا به معنای واقعی در این عرصه نیست. جشنواره «فیلم100» فرصت آزمون و خطا و جمع‌بندی توانایی هنرمندان جوان و مستعد را فراهم می‌کند و ظرفیتی مناسب برای تجربه ورزی و سینماورزی است.

این جشنواره در دوره‌های مختلفش با اهتمام به «ایده های نو»، «سینمای تذکر»، سینمای اخلاق و ... همواره کوشیده است تا بستری باشد برای شناسایی و حمایت از سینماگران جوان و متعهد و محلی برای گره خوردن پرورش استعدادهای جوان و اعتماد به مدیریت جوانان.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم100» به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی از فردا هشتم اسفند تا جمعه دهم اسفند در پردیس سینمایی آزادی و تالار اندیشه برگزار می‌شود.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات انقلاب اسلامی ایران پوست رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین