Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:22:04 GMT

سقوط آزاد بازار بورس هند پس از بمباران خاک پاکستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۰۱۱۲

سقوط آزاد بازار بورس هند پس از بمباران خاک پاکستان

دهلی نو - ایرنا - حمله صبح امروز نیروی هوایی هند علیه پایگاه های شبه نظامی در خاک پاکستان، سبب ایجاد ترس در میان سرمایه گذاران و همچنین سقوط 500 واحدی بازار های بورس 'سنسکس' و ' نیفتی' هند شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'اکونومیک تایمز' در گزارشی نوشت: کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش تنش ها میان دو کشور هسته ای در جنوب آسیا، سبب بی ثباتی در بازار های منطقه و خروج سرمایه از این منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صبح امروز بازار بورس مومبای 'سنسکس' 500 واحد از ارزش خود را از دست داد درحالی که بازار بورس 'نیفتی' هند نیز به زیر 10 هزار و 740 واحد رسید.
حمله امروز صبح هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان همچنین بر ارزش روپیه در مقابل دلار تاثیر منفی گذاشت و 30 پیسا(هر یک روپیه 100 پیسا) سقوط کرد. هم اکنون هر دلار آمریکا به قیمت 71 روپیه در بازارهای ارزی هند معامله می شود.
مقامات هندی اعلام کردند که 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند در ساعت 4 صبح (به وقت محلی)روز سه شنبه، سه منطقه 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در خاک پاکستان را بمباران کردند.
پس از این حمله سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک جلسه مطبوعاتی این حمله را تایید کرد.
مقامات هندی ادعا کردند که حدود 200 تا 300 شبه نظامی در حمله صبح امروز نیروی هوایی هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان کشته شده اند.
این درحالی است که پاکستان وقوع تلفات سنگین در بمباران جنگنده های هندی را رد کرده و اعلام کرده است که جنگنده های نیروی هوایی هند پس از مواجه شدن با پدافند هوایی پاکستان، بمب های خود را در مناطق خالی از سکنه رها کردند که در این اقدام هیچ آسیبی به زیرساخت ها نرسیده است.
این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی پلواما واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق می افتد.
در حمله روز پنجشنبه 25 بهمن(14 فوریه) به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه تروریستی جیش محمد خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد.
در این حمله بیش از 40 نیروی نظامی هند کشته شدند.
گروه تروریستی جیش محمد مسولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را 'عادل احمد دار' معرفی کرده است.
در سال 2016 ، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر 'اوری' به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
آساق**267**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند پاكستان بازار بورس بمباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی خانه های مسکونی محله الشابوره را واقع در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در جریان این حمله هوایی شدید تعدادی از فلسطینی ها، زخمی شده و به بیمارستان الکویت منتقل شدند.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکرهای متلاشی شده ۹ شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه المعسکر واقع در شهر خان یونس خارج کردند.

بمباران خانه های مسکونی در خیابان الجلاء واقع در مرکز شهر غزه چندین شهید و زخمی در میان فلسطینی های بی گناه برجای گذاشت. علاوه بر حمله های هوایی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز منطقه النصر در شرق شهر رفح را هدف قرار داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر نوار غزه بخش هایی از جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. این جنگنده های متجاوز بامداد امروز اطراف منطقه های کفرکلا، میس الجبل و برغز در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. حمله های توپخانه ای رژیم صهیونیستی منطقه شبعا در جنوب لبنان را نیز در برگرفت.

وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شدند.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴۷ شهید و ۶۱ زخمی برجای گذاشته است. وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافته است. آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۰۴ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، هنوز پیکر هزاران فلسطینی زیر آوار خانه های تخریب شده در نوار غزه بوده و نیروهای امدادی نتوانسته اند آنها را خارج کنند.

کد خبر 6093735

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد