Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يادگار امام گفت: حرکت جامعه به سمت سعادت، جز از مسير سعادتمندي زنان و اخلاق مداري مادران محقق نمي شود و تحکيم اخلاق در جامعه و خانه جز توسط مادر و زن امکان پذير نيست.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني صبح امروز (سه شنبه)در ديدار جمعي از خانواده هاي شهداء، فرزندان شاهد و بانوان فرهنگي تهران و اسلامشهر که به مناسبت جشن ميلاد سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خميني در حرم امام راحل حضور يافته بودند، «اخلاق» را از وجوه مهم شخصيت حضرت فاطمه زهراء(س) عنوان کرد و گفت: در تاريخ انسان هاي بسياري را مي بينيم که اهل عبادت، زهد و شب زنده داري بودند، اما چون اخلاق حسنه نداشتند، خداوند آنها را سعادتمند نکرده و از آن سو، بعضا افرادي بوده اند که اگرچه به برخي ظواهر هم عمل نکردند صرفابه خاطر اخلاق نيک سعادت مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: خوش اخلاقي يکي از مهم ترين ويژگي هاي انسان است که ارتباط چنداني به شرايط زندگي ندارد؛ چه بسيار کساني که وضع مالي خوبي دارند اما بداخلاقند و چه بسيار افرادي که هزار مشکل دارند ولي دل شاد و روحيه خوبي دارند.
يادگار امام با بيان اينکه اخلاق يک وديعه الهي و رمز نجات است، گفت: نکته مهم اينکه اين اخلاق را چه کسي مي تواند در جامعه نهادينه کند؟ در پاسخ بايد گفت، تنها زن است که اين توانايي را دارد؛ کانون جامعه ما و هر جامعه ديگري خانواده است و محور اصلي هر خانواده اي هم مادر است.
وي با اشاره به روز مادر و زن گفت: امروز روزي است که اگر زن هاي جامعه به اين زيور آراسته و متخلّق شوند، آن گاه تمام جامعه دستخوش تغيير مي شود. حرکت جامعه به سمت سعادت، جز از مسير سعادتمندي زنان و اخلاق مداري مادران محقق نمي شود و تحکيم اخلاق در جامعه و خانه جز توسط مادر و زن امکان پذير نيست.
سيدحسن خميني همچنين با اشاره به اينکه همه آرامش منزل امام ناشي از وجود همسر امام بود، گفت: اين مادر داغدار ابتدا در دوره حيات امام داغ يک فرزند خود را ديد و فرزند رشيدش قبل از 50 سالگي به شهادت رسيد و بعدا نيز داغ فرزند دوم خود را باز هم پيش از از 50 سالگي ديد، ولي با وجود اين، محوريت خانه از اخلاق ايشان خالي نشد و توفيقات امام همه وامدار محوريتي بود که همسر ايشان به عنوان کانون التفات و اخلاق در فضاي خانه امام جاري کرده بودند.
وي در پايان گفت:  گمشده جامعه ما که همه امور از آن جاري مي شود، «فرهنگ» است و محور اساسي فرهنگ نيز شعار نيست، بلکه «اخلاق» است؛ بايد دلهايمان را بشوييم و خوش اخلاق باشيم. نبايد کينه و حسد داشته باشيم و بايد لبخند را با ديگران شريک باشيم. مردم بايد زماني که به ما مي رسند از ما احساس آرامش کنند؛ بايد همواره خيرخواه همديگر باشيم و اين ها در جامعه محقق نمي شوند مگر اينکه مادران در جامعه کانون و محور اخلاق باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سيدحسن خميني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی

علیرضا قیامتی استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد در نشست فرهنگی با باشندگی ۵۰ تن از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی افزود: خردورزی رکن فرهنگ ایرانی است و فقط در این فرهنگ است که خردورزی زیربنای اخلاق محسوب می‌شود. 

او اضافه کرد: در فرهنگ ایرانی، خرد زیربنای اخلاق و اخلاق زیر بنای دین است، یعنی اگر کسی خردمند باشد، قطعا اخلاق‌مدار است و اگر کسی اخلاق‌مدار باشد، به قطع و یقین دیندار محسوب می‌شود.

قیامتی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی است تصریح کرد: ایرانیان با هر باوری، با هر نگاهی و با هر گونه سلیقه‌ای با شاهنامه کنار هم جمع می‌شوند.

او اظهار داشت: ما همه یک ملت واحدیم، پناهگاه ملی ما فرهنگ ماست که به آن می‌پردازیم تا بتوانیم در بهتر گسترش دادن اندیشه‌های ایرانی اسلامی پاینده باشیم و بیشتر از این تلاش نماییم.

قیامتی یادآور شد: خردسرای فردوسی اردکان با وجود اینکه تازه پا گرفته، اما راه‌های بسیار بزرگی را پیموده و در این راه بسیار موفق بوده، این خردسرا هم در تربیت شاهنامه خوانان کودک و نوجوانان و هم در تربیت بزرگانی که دوست داشتند دل در گرو شاهنامه داشته باشند موثر واقع شده است.

سید حسین پایدار دبیر همایش خردسرای فردوسی در اردکان نیز افزود: این همایش با حضور ۵۰ تن از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد که بسیار دانش پژو و شاهنامه خوان هستند با هدف برقراری یک ارتباط موثر با دانشگاه فردوسی مشهد و با آشنایی با شاهنامه پژوهان و فرهنگ آشنایی با فرهنگیان اردکانی برگزار شد.

وی تاکید کرد: در نظر داریم که شاهنامه خوانی را در خانواده‌های اردکانی گسترش دهیم.
بازدید از بافت تاریخی و اماکن دیدنی اردکان، بافت شریف آباد، گنجینه قنات و سلامت و آتشکده زرتشتیان از دیگر برنامه‌ها بود.

این همایش به منظور گرامیداشت روز معلم در اردکان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود