Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:18:59 GMT

نکوداشت مفاخر، نسل جوان را به هنر سوق می دهد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۰۸۹۷

نکوداشت مفاخر، نسل جوان را به هنر سوق می دهد

علی اصغر شاهزیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: برنامه های هنری با محوریت بزرگان موسیقی و شعر و ادب نه تنها با احیای جنبه های مختلف هنر می انجامد بلکه بر مشارکت و همت بیشتر جوانان در فعالیت های هنری تاثیر می گذارد.
وی با بیان اینکه می توان بزرگداشت و نکوداشت چهره های هنری را شهر به شهر اجرا کرد، اظهار داشت: استاد تاج اصفهانی، شهناز، کسایی از کسانی بودند که باید همه ساله برای آنان برنامه یادبود اجرا کرد زیرا پیشرفت موسیقی مرهون این چهره ها و هنرمندان پیشکسوت دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیشکسوت موسیقی و آواز با بیان اینکه عشق، هوش، استعداد و پیروی از استاد لازمه کار یک هنرمند تازه کار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از سجایای اخلاقی امروز در هنرمندان مشاهده نمی شود اما در گذشته بیشتر هنرمندان از این صفات بارز برخوردار بودند و همین امر محبوبیت آنان را به دنبال داشت.
وی با ذکر مثالی یادآور شد : استاد همایون خرم نوازنده ویولن، موسیقی دان و آهنگساز برجستهٔ ایران به اخلاق نیکو، مهربانی، پاکی دل و هنر فاخر و با ارزش شهرت داشت و همین موضوع سبب شد در دل مردم و سایر هنرمندان جای گیرد.
این استاد موسیقی به آیین بزرگداشت استاد همایون خرم در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: همه موظفیم که قدر هنرمندان را بدانیم و آنان را در زمان حیاتشان تجلیل کنیم با این حال برگزاری نکوداشت برای آنان مثبت و با ارزش است.
شاهزیدی با اشاره به موسیقی ایرانی و ضرورت حفظ جایگاه و ارتقای آن، تصریح کرد : با وجود این که این هنر انسان را به تعالی می رساند و به خدا نزدیک می کند متاسفانه در سال های اخیر به این موسیقی بی توجهی شده است.
وی به برخی از بزرگان هنر همچون استاد تجویدی موسیقدان و بیژن ترقی شاعر اشاره کرد و ادامه داد: این هنرمندان برای اعتلای هنر ایران زمین همواره تلاش می کردند و توجه به فرهنگ ایرانی را لازمه فعالیت و هنرنمایی خود می دانستند.
این هنرمند با اشاره به نکوداشت هرساله استاد جلال تاج اصفهانی که در جوار آرامگاه او در تکیه سیدالعراقین تخت پولاد اصفهان برگزار می شود، گفت: برای برپایی آیینی باشکوه تر و در سطح ملی برای این هنرمند فقید تلاش کردیم اما متاسفانه برخی مسوولان همکاری نمی کنند و ما را بر آن داشته که چنین برنامه هایی را بصورت مردمی و خودجوش برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، علی ‌اصغر شاهزیدی استاد آواز ایرانی، از شاگردان استاد جلال تاج اصفهانی و تنها بازمانده‌ مکتب آوازی اصفهان است، از معروف ‌ترین آثار وی می ‌توان تصنیف 'جام مدهوشی' از آلبوم 'چرخ گردون' با آهنگ علی تجویدی، تار جلیل شهناز، تنظیم فریدون شهبازیان و شعر بیژن ترقی را نام برد.
این هنرمند آوازهای بسیاری را به صورت فی‌ البداهه در برنامه‌ تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است و علاوه بر آواز به نوازندگی نی، به سرودن شعر نیز علاقه دارد.
/6026/6020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف اخلاق اصفهان شعر موسیقی نسل جوان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان

پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان)با حضور مردم هنردوست اصفهان،  تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.


مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.


این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.


مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.


شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود