Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سفر در حاشیه» اسد به تهران، چرا ظریف استعفا داد؟، اولین واکنش رییس جمهوری به استعفای ظریف،توصیه های رهبری به مداحان، کاهش ۲۴ درصدی معاملات مسکن در تهران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه هفتم اسفند ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سفر در حاشیه» اسد به تهران، چرا ظریف استعفا داد؟، اولین واکنش رییس جمهوری به استعفای ظریف،توصیه های رهبری به مداحان، کاهش ۲۴ درصدی معاملات مسکن در تهران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه هفتم اسفند ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چرا ظریف استعفا داد؟

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کابینه روحانی شب گذشته با انتشار پیامی در اینستاگرام خود استعفا داد اما خبر استعفای ظریف مدت ها بود که از سوی رسانه ها و جریان های مخالف روند دیپلماسی کاروان تدبیر و امید منتسر می شد. این خبر با اهداف خاص و به منظور هدایت افکار عمومی به سمت خداحافظی وی منتشر می شد.



منتقدان ظریف او را به سازشکاری در برابر غرب متهم می کردند و همواره بر طبل خروج ایران از برجام می کوبیدند. اما وزیر خارجه دولت روحانی در تمام ۶ سال گذشته تلاش داشت تا ضمن مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب، راه های ممکن برای بیشتر شدن ارتباط ایران با جهان را امتحان می کرد.



از سویی دیگر این روزها فشار بر روحانی به منظور استیضاح در مجلس نیز بالا گرفته و یکی از دلایل علاقه مندان به استیضاح روند اقدامات دستگاه دیپلماسی مطرح شده است. به نظر می رسد ظریف استعفا داده تا از فشارها بر روحانی نیز کاسته شود.

 

کاهش ۲۴ درصدی معاملات مسکن در تهران

«مصطفی قلی خسروی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه، گفت: در بهمن ماه تقریبا با کسادی بازار مسکن روبرو بودیم و آنچنان رونقی را در بازار شاهد نبودیم.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور علت کاهش رونق بازار مسکن در زمستان 97 را کاهش توان خرید مردم دانست.

 

وی در ادامه به ارایه آمار این بازار در بهمن ماه 97 پرداخت و گفت: در کل قراردادهای املاک در کشور در ماه گذشته نسبت به بهمن ماه سال گذشته با کاهش 4 درصدی روبرو بوده است. همچنین در تعداد مبایعه نامه های ثبت شده در سراسر کشور کاهش 7 درصدی را شاهد بوده ایم.

 

خسروی همچنین از کاهش 14 درصدی اجاره مسکن در سراسر کشور در ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد: در شهر تهران نیز تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در ماه گذشته نسبت به بهمن 96 کاهش 24 درصدی داشته و تعداد مبایعه نامه ها نیز 31 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاسته شده است.

 

آغاز ­مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت امسال

مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت امسال شامل مشمولان کارگران فصلی و ساختمانی و زنان سرپرست خانوار از امروز (سه شنبه ۷ اسفند ماه) آغاز می‌شود.

 

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، سود سال مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر در حالی تاکنون طی دو مرحله میان مشمولان توزیع شده است که بر این اساس در مرحله نخست مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سود خود را دریافت کرده اند و در مرحله دوم نیز این سود به حساب روستائیان و عشایر به صورت کامل واریز شده است.


بر این اساس مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت در سالجاری نیز از فردا (سه شنبه) آغاز می‌شود که مطابق آن در این مرحله کارگران فصلی و ساختمانی، دختران مجرد و زنان کارگر سرپرست خانوار این سود را به تدریج دریافت خواهند کرد.

 

برگزاری جلسه کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی

جلسه کنگره جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی برگزار می شود. این جلسه در روز پنج شنبه مورخ  ۹ اسفندماه در مجتمع فرهنگی حضرت سیدالشهدا (ع) میدان هفتم‌تیر، اول خیابان شهیدمفتح از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

 

همچنین در این نشست عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی و حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان به سخنرانی می پردازند.

 

«سفر در حاشیه» اسد به تهران

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه صبح روز گذشته به تهران آمد. این سفر او به تهران جنبه های بسیاری داشت.

 

بنابراین گزارش،‌ رئیس جمهوری سوریه در حضور چند ساعته خود در تهران با رئیس جمهوری کشورمان و رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد و اخبار دیدارها در شب گذشته منتشر شد.

 

با رویت عکس های منتشر شده از دیدار های بشار اسد در تهران می توان به این نکته پی برد که هیچ مقام مسئول دیگری از سوریه او را در سفر به تهران همراهی نکرده است.

 

 

این در حالی است که در سفر قبلی بشار اسد به تهران، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه او را در زمان حضورش در تهران همراهی می کرد.

 

این سفر همچنین بسیار کوتاه صورت گرفت و رئیس جمهوری سوریه پس از چند ساعت تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.

 

اولین واکنش رییس جمهوری به استعفای ظریف/تشکر از تلاش های ظریف، زنگنه و همتی

پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی امروز (سه شنبه ۷ اسفند ماه) با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و در آن پس از ارایه گزارش سیاست‌های اعتباری و پولی بانک مرکزی، ترازنامه سال 1396 به تصویب رسید. حجت الاسلام «حسن روحانی» در این نشست، رسالت و مسئولیت بانک مرکزی را در بخش‌های مختلف سخت و سنگین توصیف کرد و با قدردانی از تلاش‌های رئیس و مدیران بانک مرکزی، اظهار داشت: همتی در سال بسیار سختی مسئولیت بانک مرکزی را البته با روحیه امید نسبت به غلبه بر مشکلات و بهبود هر چه بیشتر شرایط پولی و بانکی بر عهده گرفت و اقدامات و فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام شده است.

 

رییس جمهوری با اشاره به این که وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت در خط مقدم مبارزه در برابر آمریکا هستند، گفت: من از هر سه وزیر امور خارجه، وزیر نفت و رییس بانک مرکزی بابت تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم.

 

شعر با مضمون اسلامی و قرآنی بخوانید/اهداف انقلاب را با فکر روشن در شعر بگنجانید

در آستانه خجسته سالروز میلاد ام‌الائمه حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌علیها، جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام از سراسر کشور، صبح امروز (سه‌شنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:


این همه مداح و ذاکر اهل‌بیت یک ذخیره و موجودی ارزشمند است. اگر این ذخیره باطل و بی‌اثر بماند ظلم شده، اگر این سرمایه را نداشتیم، مسئولیتمان به این سنگینی نبود. اما این سرمایه هست و برای انقلاب و اسلام و سیدالشهدا و فاطمه زهرا است. از این سرمایه باید در راه اهداف حسینی و فاطمی استفاده شود.


آن چیزی که امروز پیش پای ملت ماست، تبیین معارف انقلاب اسلامی است. این کار از شما [مداحان] برمی‌آید. بارها گفتم، گاهی یک قصیده، یک غزل و یک بیت ِشما به قدر یک سخنرانی می‌تواند در مخاطبتان اثر بگذارد.


شعر با مضمون اسلامی و قرآنی و -به بیان شما- فاطمی و حسینی بخوانید.


اهداف انقلاب را با فکر روشن در شعر بگنجانید و آن را با صدا و لحن خوش در جلسه القا کنید. این کار در حرکت عظیم ملت ایران تاثیر عمیقی خواهد داشت.

 

ذوق مرگی نتانیاهو از استعفای ظریف

استعفای شب گذشته «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان واکنش های بین المللی بسیاری داشته اما در این میان واکنش رژیم صهیونیستی به این رخداد قابل پیش بینی و تکراری بود.

 

طبق ترجمه ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود به زبان عربی، نوشت: واکنش من به استعفای ظریف: ظریف رفت؛ از دستش راحت شدیم. مادامی که من اینجا هستم، رژیم ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اردبیل شبستان حضرت زهرا س خبرگزاری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو

دریافت 627 KB

به گزارش همشهری آنلاین، واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود را در این ویدئو ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 849329 برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه حسن روحانی شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • (ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند