Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: شورای عالی آموزش‌وپرورش بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است و مصوباتش در نظام تعلیم و تربیت تأثیرگذار است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید محمد بطحایی در ستاد برگزاری انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان برای عضویت در شورای عالی آموزش‌وپرورش حضور یافت و با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها، اظهار کرد: تقارن این انتخابات با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب را به فال نیک می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه «شورای عالی آموزش‌وپرورش بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است و مصوباتش در نظام تعلیم و تربیت تأثیرگذار است»، خاطرنشان کرد: درگذشته هم سه نفر از معلمان عضو شورای عالی بودند، اما برگزاری چنین انتخاباتی شرایطی را فراهم می‌کند تا فرهنگیان خودشان مستقیماً نمایندگانشان را انتخاب کرده و در تصمیم سازی‌های شورا مشارکت کنند.

وی گفت: این انتخابات نقطه شروعی برای یک حرکت مبارک است که باید آن را به سایر مراجع تصمیم‌گیری تسری بدهیم، زیرا معلمان باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشد و نظر کارشناسی خود را ارائه بدهند.

بطحایی ادامه داد: فرایند انتخابات که با این تلاش گسترده توسط همکارانم در حال انجام است، مسلماً سختی‌های خودش را دارد و نیازمند تلاش فراوانی است.

وی تصریح کرد: امیدوارم در فرصت باقیمانده، بقیه فرهنگیان عزیزی که هنوز رأی خود را نداده‌اند، در این فرایند انتخاباتی مشارکت کنند تا بتوان با سرعت بیشتری گام‌های بعدی را برداشت.

همچنین اصغر حصیری رئیس ستاد انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان برای عضویت در شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز در این مراسم گفت: برای برگزاری انتخابات از شش ماه قبل با تشکیل ستاد انتخابات فعالیت خود را برای آماده‌سازی مراحل برگزاری انتخابات آغاز کرده‌ایم و این تلاش‌ها تا مرحله پایانی انتخابات ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بطحایی فرهنگیان آموزش و پرورش تعلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!