Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:46:35 GMT

«تپش» کتاب سال سبک زندگی شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۲۰۹۰

«تپش» کتاب سال سبک زندگی شد

تهران- ایرنا- رمان «تپش» در دومین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال سبک زندگی کودک و نوجوان و در بخش داستان انقلاب و دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آئین پایانی دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی از آثار برتر در شش بخش تجلیل و در بخش داستان انقلاب و دفاع مقدس، رمان «تپش» به نویسندگی «رفیع افتخار» با موضوع جنگ تحمیلی به عنوان کتاب سال جشنواره معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اثر، داستان پسری است که تمام خانواده‌اش را در جنگ از دست می‌دهد. او همراه با مادربزرگ خود مجبور به مهاجرت می‌شود و در این تغییرات چالش‌های جدیدی پیش روی او قرار می‌گیرد. مبارزه‌ این قهرمان با مشکلات، دستمایه‌ای برای خلقی اثری خواندنی شده است که نوجوانان را با زشتی‌های جنگ و دلاورمردی رزمندگان و مردم شجاع ایران آشنا می‌کند.
این کتاب، داستانی واقعی است که سیر حوادث و ماجراهای آن در طی شکل‌گیری داستان تغییراتی پیدا می‌کند و نویسنده به واقعیت‌های جنگ و انسان‌های پشت جبهه‌ در حوالی سال‌های 59 تا 60 توجه کرده‌ است.
کتاب «اسب و سیب و بهار» نوشته «احمدرضا احمدی» از دیگر کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز نامزد دریافت جایزه بخش کودک این رویداد نامزد معرفی شده بود.
این جشنواره به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با هدف شناسایی نویسندگان و ناشران فعال در این زمینه و معرفی به مخاطبان برگزار می‌شود.

**تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی موضوع چهارمین مهرآیین نکوداشت نامزدهای دریافت جایزه‌ آستریدلیندگرن
ویژه‌برنامه تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی، فردا 8 اسفند از ساعت 15 تا 17 در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود.
در این آیین، معصومه انصاریان عضو شورای کتاب کودک، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و محمدهادی محمدی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان سخنرانی می‌کنند.
هم‌چنین هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده صاحب‌نام و نامزد جایزه آسترید لیندگرن نیز در بخش پایانی چهارمین مهرآیین نکوداشت نامزد جایزه آسترید لیندگرن صحبت خواهد کرد و در ادامه، آیین تجلیل برگزار خواهد شد.
این آخرین برنامه از مجموعه چهار نکوداشتی است که برای نامزدهای دریافت جایزه ادبی آسترید لیندگرن سوئد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که پیش از این نیز از علی‌اصغر سیدآبادی، فرهاد حسن‌زاده و جمشید خانیان در آیین‌های جداگانه قدردانی ‌شد.
علمی*9294* 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كانون پرورش فكري كتاب كودك سبك زندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» نوشته مهدی مظفری ساوجی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این‌کتاب از مجموعه سرگذشت‌نامه‌ها و یادنامه‌هاست که تلاش می‌کند تصویری از زندگی و فعالیت های علمی محمد دبیرسیاقی به عنوان پژوهشگر، لغت شناس و مصحصص متون کهن ارایه کند.

«محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» با ۱۶۶ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر 6098314 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه