Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@19:38:03 GMT

برندسازی تقویت یک ملت و اقتصاد است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۴۱۵۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت: صادرات پیشران و موتور توسعه اقتصادی کشور در سال آینده است که یکی از لوازم آن برندسازی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  ­رضا رحمانی در مراسم دومین جایزه ملی برند‌های برتر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: ایران کشوری با ظرفیت بالا در عرصه‌های مختلف است و فقط برند‌هایی که در این مراسم حضور دارند بیش از ۱۵۰ هزار نفر شاغل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: در مبانی این مهم، ­ هیچ اختلافی بین دولت، ­مجلس و بخش خصوصی وجود ندارد، اما باید موانع صادراتی و برندسازی را جمع بندی کنیم.  رحمانی افزود: حتی در شرایط کنونی تحریم نیز می‌توان کار‌های زیادی انجام داد و شاهدیم بسیاری از واحد‌ها در حال فعالیت بوده و تحریم‌ها را به نوعی دور می‌زنند.  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از طرح‌های ویژه سال آینده وزارت صنعت، ­ تاکید روی صادرات و بخش معدن است.  رحمانی افزود: ارزش تولیدات بخش معدن ۲۰ میلیارد دلار است که پارسال فقط ۹ میلیارد دلار آن را صادرات تشکیل می‌داد و امسال نیز به بیش از هفت میلیارد دلار صادرات رسیده است.  وی­ همسایه بودن تعداد کشور‌های زیادی با ایران را یکی از ظرفیت‌های اصلی صادرات برشمرد و­ گفت: هدف اصلی ما در شرایط فعلی، ​حفظ تولید است و حتی از موضوع توسعه نیز مهم‌تر است، زیرا به معنای حفظ اشتغال موجود خواهد بود.  رحمانی­ افزود: باید برند ایرانی را جدی بگیریم تا تولید و اشتغال توسعه یابد.  وزیر صنعت گفت: مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و برند‌ها را می‌شناسیم و واقفیم، امروز برندسازی یک ضرورت است و اگر بخواهیم کالای ایرانی را به جهانیان بقبولانیم، راه آن از برند سازی می‌گذرد.  وی افزود: صادرات جهان نیز در سال‌های گذشته به همین شیوه یعنی برندسازی تقویت شده است و امروز برند‌ها در سطح جهان باهم رقابت می‌کنند نه کشور ها.  رحمانی گفت: برندسازی تقویت یک ملت و اقتصاد است، در این پیوند باید کار فرهنگی و رسانه‌ای انجام دهیم.  وی افزود: امروز تشکیل شرکت‌های صادراتی تخصصی یک نیاز بوده و باید جدی گرفته شود.  رحمانی با اشاره به ظرفیت بالای کاشی و سرامیک در کشور که با بهترین استاندارد ­ارائه می‌شود، گفت: شاید تا ۲ برابر آن ظرفیت برای صادرات در کشور‌های اطراف ما وجود دارد اما در عمل صادرات این اقلام بسیار ناچیز است.  وزیر صنعت با اشاره به تدوین نقشه راه معدن افزود: حتی در حوزه‌هایی مانند خودرو که با بحران مواجه شدیم، همچنین ­ لوازم خانگی، پوشاک و لوازم الکترونیک هم بسته ساماندهی تدوین شده است.  در این مراسم از ۲۳ نشان تجاری برتر کشور با اهدای تندیس و لوح یادبود قدردانی­ شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صادرات برندسازی توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال