Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@22:32:35 GMT

تاثیر کمبود ویتامین D در بروز مشکلات سلامت مو

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۴۵۶۴

تاثیر کمبود ویتامین D در بروز مشکلات سلامت مو

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    به گفته محققان، درحالیکه یک آزمایش خون ساده می تواند میزان ویتامین D بدن را نشان دهد، اما میزان رشد مو به اندازه حدود یک سانتی متر در ماه می تواند نشانه وضعیت ویتامین D بدن در طول چندین ماه باشد.«لینا زگاگا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده ترینیتی دوبلین ایرلند، در این باره می گوید: «ویتامین D به طورمداوم با رشد مو در آن تجمع می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چقدر میزان ویتامین D خون بالا باشد، تجمع آن در مو بیشتر خواهد بود.»

 

وی در ادامه می افزاید: «آزمایش براساس نمونه مو می تواند پزشک را از لحاظ اندازه گیری میزان ویتامین D در طول زمان کمک کند.»به گفته متخصصان، سلامت مو تنها با کمبود ویتامین D مرتبط نیست، بلکه شرایط دیگری نیز می توانند با آن مرتبط باشد.

 

کم کاری تیروئید: این مشکل می تواند موجب بیحالتی و خشکی مو شود. کم کاری تیروئید می تواند عامل بروز سایر تغییرات در بدن از جمله اضافه وزن نیز باشد.

 

پسوریازیس: این بیماری بر روی پوست فرق سر به شکل تکه های ضخیم فلسی شکل بروز می کند. همچنین می تواند موجب ریزش مو و در نهایت طاسی شود.

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک: تغییرات هورمونی پس زایمان تا مدتها با تغییر در بافت و حجم مو مرتبط هستند. بیماری سندرم پلی کیستیک هم می تواند موجب ریزش شدید مو و نازک شدن تارهای مو شود.

 

دیابت: ریزش مو و طاسی از عوارض دیابت هستند، چراکه بدن در این حالت قادر به استفاده از مواد مغذی دریافت شده از مواد غذایی نیست.

 

کمبود پروتئین: مو عمدتا از پروتئین تشکیل شده و کمبود پروتئین ریسک بروز مشکلات مرتبط با مو را افزایش می دهد.

 

بیماری قلبی: گزارشات بیان می کند طاسی با الگوی مردانه و خاکستری شدن زودهنگام مو با ریسک بیماری قلبی قبل از سن ۴۰ سالگی مرتبط است.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سلامت مو گوناگون اضافه وزن ویتامین D جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، مصرف کرفس به مقابله با التهابات بدن کمک می‌کند و در بهبود گوارش و کنترل وزن نیز نقش دارد. کرفس را می‌توان علاوه بر افزودن به انواع غذاها در ترکیب سالاد نیز استفاده کرد. در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این سبزی خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از:

۱. خوراکی با خاصیت ضدانعقادی

کرفس منبع غنی از ویتامینK محسوب می‌شود که این ویتامین نقش اساسی در انعقاد خون دارد. یک پیمانه کرفس خرد شده می‌تواند ۳۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند.

۲. محافظت از قلب

کرفس جزء سبزیجاتی است که از سلامت قلب و عروق محافظت می‌کند. این تاثیر به‌دلیل تنظیم فشار خون است که ناشی از مقدار فراوان پتاسیم خواهد بود. خوردن کرفس همچنین سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد زیرا فیبرهای آن در دفع کلسترول از روده‌ها تاثیر دارند و مانع از ورود کلسترول به خون می‌شوند.

۳. ضدالتهاب طبیعی

آنتی‌اکسیدان‌های کرفس در کاهش التهابات بدن نقش دارند. از همین‌رو، توصیه می‌شود برای بهبود التهابات ناشی از نقرس و آرتریت حتما کرفس در رژیم غذایی گنجانده شود. به‌علاوه، فلاونوئیدهای موجود در کرفس از عضلات و بافت‌های همبند محافظت و آنها را تقویت می‌کنند.

۴. بهبود عملکرد گوارش

از گذشته‌های دور مردم از خواص کرفس برای مقابله با اسیدیته معده استفاده می‌کردند. در واقع، کرفس تاثیرات بسیاری برای سیستم گوارش دارد که از جمله می‌توان به بهبود یبوست تحت‌تاثیر فیبرهای فراوان اشاره کرد. خوردن کرفس ترشح بزاق و شیره گوارشی را تحریک کرده و عملکرد گوارش را در افرادی که هضم آهسته دارند یا بی‌اشتها هستند، تسهیل می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد کرفس مخاط معده را تقویت و از بروز زخم‌های گوارشی پیشگیری می‌کند.

۵. سرشار از ویتامین‌های C و فولات

کرفس یکی از بهترین منابع ویتامینC محسوب می‌شود. این ویتامین تاثیر آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و جذب آهن همچنین سنتز کلاژن و تقویت عملکرد ایمنی بدن را تسهیل می‌کند. یکی دیگر از ویتامین‌هایی که به مقدار فراوان در کرفس وجود دارد، ویتامینB۹ یا فولات است که برای خانم‌های باردار طی سه ماه نخست بارداری ضروری است تا از بروز ناهنجاری‌های عصبی جنین جلوگیری شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902515

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است