Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: شخصیت خاندان پیامبر اعظم (ص) شخصیت ممتازی در نگاه امت اسلام است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه سه شنبه در مراسم رونمایی از فراخوان بین المللی خوشنویسی یاس یاسین که با حضور هنرمندان برجسته بین المللی در هتل همای مشهد برگزار شد اظهار داشت: به نوبه خود از برگزار کنندگان این محفل نورانی که نام دخت پیامبر (ص) برای همه ما برجسته نمودند و راه را برای ماندگاری مدرسه اهل بیت پیامبر اکرم (ص) مهیا نمودند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی فرد ادامه داد: شخصیت خاندان پیامبر اعظم (ص) شخصیت ممتازی در نگاه امت اسلام است، فخر رازی دانشمند برجسته و مفسر قرآن کریم در ذیل آیه 61 سوره آل عمران در مورد واقعه مباهله اشاره می‌کند که پیامبر (ص) در شرایطی در میدان مباهله آمدند که حضرت زهرا(س) حسنین و حضرت علی (ع) او را همراهی می‌کردند و جایگاه این خاندان جایگاه برجسته مورد اجماع علما و دانشمندان شیعه و اهل سنت است.

وی افزود: صاحب معجم الکبیر نقل می‌کنند از پیامبر در باره آیه مودت و ذی القربی سوال شد و در تفسیر آیه مودت پرسیدند مراد از مودت کیست؟ این نزدیکان شما که خداوند دوستی و محبت آن ها را واجب فرمود کیست؟ پیامبر فرمود علی، فاطمه و فرزندانش (ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در یکی از روایات که جمعی از علمای اهل سنت از پیامبر نقل کرده اند آمده است که آمرزیده می شود هرکس حب آل محمد را داشته باشد اما بدا به حالش که او بمیرد در حالی دشمن آل محمد باشد به پیشانی او نوشته می‌شود مایوس از رحمت خداوند و بوی بهشت را احساس نمیکند، لذا این مجلس و رونمایی در حقیقت بزرگداشت مدرسه اهل بیت و فراهم آوردن راه انس و ارتباط و محبت فاطمه الزهر (س)  وفرزندان اوست. 

انتهای پیام/ ت

R1336/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • ۲۵ شوال؛ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است