Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رضا خجسته پور سه شنبه شب در نشست حفاظت منابع آب نیشابور افزود: در حال حاضر بیش از 30 استخر ذخیره آب با حجم 50 تا 800 متر مکعب در نیشابور به منظور افزایش سطح باغات و فروش آب احداث شده که اغلب آنها مجوز لازم را ندارند.
وی با بیان اینکه در ساخت این استخرها از ورقه های ژئوممبران استفاده شده است اظهار داشت: بیشتر این استخرها در حوزه روستای صومعه، میرآباد و شهر بار نیشابور است و تعدادی از این استخرها در بستر رودخانه و حریم منابع طبیعی قرار گرفته اند که باعث بر هم زدن نظام توزیع آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با پدیده ای به نام سیلاب فروشی در این شهرستان مواجه هستیم که به دلیل بروز خشکسالی و کم آبی عده ای با ایجاد مسیل و جمع آوری سیلاب های فصلی اقدام به فروش آب به کشاورزان می کنند.
خجسته پور با اشاره به کاهش میزان آبدهی رودخانه فاروب رومان نیشابور از 109 به 40 متر مکعب در ثانیه افزود: ساختمانها و مستحدثات ساخته شده در مسیر این رودخانه به علت عدم رعایت حریم بستر آن مخاطره آمیز است و باید پیش بینی های لازم مانند احداث دیواره ساحلی برای جلوگیری از حادثه در صورت بروز سیل انجام شود.
فرماندار نیشابور نیز در این نشست گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل بهار و بارشهای فصلی برای جلوگیری از وقوع حادثه در مسیر رودخانه فاروب هر چه سریعتر باید تمهیدات لازم فراهم شود.
سعید شیبانی افزود: برای حل مشکل استخرهای کشاورزی نیازمند همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی و استفاده از ظرفیت مردم روستا و منطقه هستیم تا شاهد کمترین آسیب های ناشی از آن باشیم.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف استفاده از ظرفیت خشکسالی سیل کشاورزی همکاری و تعامل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان